«تولید محتوای مناسب و بهروز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهرهگیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارتخانههای فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتابهای آموزنده برای کودک و نوجوان» و « تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت» از دیگر تأکیدات رییسجمهور در گفتگو با دیگر ناشران و فعالان حوزۀ کتاب بود.
کتابِ دخترِ ماه
سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با مشارکت ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر از بیستم اردیبهشت در مصلی امام خمینی آغاز شده، تا سیام اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پذیرای علاقهمندان به فرهنگ و کتاب خواهد بود.
آیتالله رئیسی در بازدید از غرفه انتشارات مدرسه ضمن آشنایی با تازههای نشر این انتشارات، اظهار کرد: انتشارات مدرسه برای تولید کتابهای خوب باید بهسمت تألیفمحوری حرکت کند.
در این بازدید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و علی رمضانی سخنگو و قائممقام سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران هم حضور داشتند.
غرفه مؤسسه فرهنگی برهان (انتشارات مدرسه) یکی از غرفههایی بود که آیتالله رئیسی در آن حضور پیدا کرد و با محمدحسین چراغچی مدیرعامل انتشارات مدرسه به گفتوگو پرداخت.
محمدحسین چراغچی مدیرعامل انتشارات مدرسه نیز در این بازدید گزارشی به رئیس جمهوری ارائه کرد و اظهار کرد: رسالت اصلی انتشارات مدرسه تولید محصولات مکمل آموزشی است. سیاستِ دورۀ جدید انتشارات مدرسه تولید محصولات تألیفی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.
انتهای پیام /
در این بازدید، سرکار خانمِ سارا عارفانی، نویسندۀ توانمند کشورمان نیز در غرفۀ انتشارات مدرسه حاضر بود و در گفتگو با رئیسجمهور، کتاب «دختر ماه» را برای آیتالله رئیسی معرفی کرد. دختره ماه کتابی است داستانی، که خانم عرفانی دربارۀ حضرت معصومه نوشته و انتشارات مدرسه آن را منتشر کرده است.
تولید محصولات مکمل آموزشی
حرکت به سمت تألیفمحوری
به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت اله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح روز سهشنبه ۲۶ اردیبهشت ١۴٠٢ در بازدید از سیوچهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در بخش ناشران کودک و نوجوان حضور پیدا کرد و با برخی از ناشران این بخش به گفتوگو پرداخت.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف
منبع
رئیس جمهور اتخاذ تدابیر مقتضی برای رساندن کتابها به دانشآموزانی که توان خرید کتاب را ندارند را به عنوان یکی از مهمترین مأموریتهای انتشارات مدرسه ذکر کرد.
وی افزود: یکی از مأموریتهای انتشارات مدرسه باید نظارت بر توزیع مناسب و گستردۀ کتابها و اطمینان از سهلالوصول بودن محصولات در تمام کشور باشد.
آیا این خبر مفید بود؟