اعتراف تلخ سازمان میادین تره بار شهرداری تهران به افت کیفیت میوه/ جای خالی اعمال نظارت اعضای شورای شهر


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هدف تاسیس میادین میوه و تره بار شهرداری تهران،حذف دلالی ها و کاهش قیمت ها به نفع مردم بود اما در شرایط فعلی چنین اهدافی در شهرداری تهران فراموش شده است.

مشخص نیست چرا نظارتی بر این موضوع وجود ندارد و مدیران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران چرا نظارت ها را فراموش کرده اند؟

انتقاد 2 عضو شورای شهر به افت کیفیت میوه های تره بار شهرداری

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر توسعه و ایجاد مراکزی برای تهیه و توزیع میوه و تره بار تاکید کرده و گفته این موضوع یکی از تسهیلاتی است که در شهر ارائه شده و باید محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف در بازار میادین تره بار توزیع شود اما شاهد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در میادین میوه و تره بار شهرداری نیستیم.

میوه و تره بار

وی با تاکید بر ضرورت ارائه محصولات با کیفیت مناسب و با قیمت مناسب و دارای اختلاف قیمت با سایر مراکز فروش در سطح شهر، اظهار داشت: باید قیمت کالا‌ها در میادین میوه و تره‌بار مناسب‌تر باشد و کیفیت مناسبی نیز داشته باشند تا شهروندان از میادین میوه و تره‌بار استقبال کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کیفیت میوه در مراکز تره بار باید روز به روز افزایش یابد چرا که بعضاً شاهد اعتراضات برخی شهروندان در این خصوص هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ باید هشت میدان میوه و تره بار احداث، ۲ میدان میوه و تره بار تخریب، ۱۰ میدان میوه و تره بار ایمن‌سازی و ۱۵ بازار میوه و تره بار برای معلولان مناسب سازی می‌شد.

مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران در همین راستا از نحوه مدیریت در سازمان میادین میوه و تره انتقاد کرده و به بحث قیمت گذاری در بازارهای تحت نظارت شهرداری پرداخت و گفت: در محله نفرآباد قیمت های غرفه های میوه میدان تره و بار ۲۰ الی ۳۰ درصد از میوه فروشی محله بیشتر و کیفیت آن نیز پایین تر است.

مشاهده محصولات بی کیفیت در میادین میوه و تره‌بار

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران هم در پاسخ به پرسشی مبنی بر بررسی کیفیت محصولات میوه و تره‌بار اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم در شورای شهر، نظارت‌های خودمان را از میادین و بازارهای سازمان مدیریت میادین انجام خواهیم داد.

نجفی گفت: کیفیت پایین برخی محصولات در میادین میوه و تره بار بررسی می‌شود و خود بنده در چند وقت اخیر از میادین و بازارها به صورت سر زده خرید کرده‌ام.

میادین میوه و تره بار

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به اینکه عکس محصولات بی کیفیت را هنگام خرید برای مدیر عامل سازمان ارسال کرده‌ام گفت: موضوع کاهش کیفیت در این سازمان را مشاهده کرده‌ام و بازدید سرزده‌ای را از چند میدان در مناطق مختلف تهران به زودی خواهیم داشت.

کیفیت پایین و برخورد بد غرفه‌دارها

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هم در همین راستا اظهار کرد: ما در بعضی از مراکز عرضه میوه و تره‌بار شهرداری مشکل داریم و در مزایده جدید مراکز میوه و تره‌بار با فروش بالا و یک میوه و تره‌بار با فروش پایین را از هم جدا کردیم که بتوانیم نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بازرسی های ما از مراکز عرضه میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد که دو موضوع اصلی در صدر نارضایتی مردم ما قرار دارد و یکی بحث کیفیت میوه است و یکی هم برخورد نامناسب غرفه داران در مراکز فوق است که در رده ۱ و ۲ علل نارضایتی مردم از میوه و تره‌بارهای شهرداری هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: در دوره جدید برنامه‌های دقیقی را طراحی کردیم که وضعیت آن غرفه دارهایی که الان مشغول هستند بهتر مدیریت شود.

میوه و تره بار

فصاحت در ادامه یادآور شد: اینکه گفته می‌شود میوه‌ها در میادین میوه و تره‌بار شهرداری با قیمت بالا و کیفیت پایین در حال عرضه است را من اصلا قبول ندارم و ما یک نظر سنجی هم انجام دادیم که به زودی نتایج آن را منتشر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بالای ۷۰ درصد مردم هم از قیمت میوه در میادین میوه و تره‌بار به شدت راضی هستند و هم از کیفیت رضایت کامل دارند و نارضایتی ۳۰ درصد مردم هم به دلیل غرفه‌های دنباله است و به دنبال رفع آن مشکلات هستیم.

قانع کننده بودن توضیحات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران را به مخاطبان گرامی واگذار می کنم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع