افزایش ترانزیت بار از اهداف انعقاد قراداد با هند است

وی افزود: در سال‌های گذشته طبق یک قرارداد به منظور توسعه بندر چابهار به صورت اجاره در اختیار هندی‌ها قرار داده شده بود اما آن قرارداد به نتیجه نرسید وسال‌ها متوقف ماند؛ در این دولت با مشارکت بخش بین‌الملل ما در معاونت حقوقی ریاست جمهوری این پروژه مجددا بازنگری شد و قرارداد جدیدی پیشنهاد شد.

وی با اشاره به مفاد قرارداد و اقدامات هندی‌ها در بندر چابهار، گفت: این قرارداد به این منظور منعقد شد که آن‌ها بتوانند در تامین تجهیزات در بندر چابهار اقدام وسرمایه گذاری کنند و همچنین افزایش ترانزیت بار را تا ده سال آینده در بندر چابهار افزایش دهند.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برنا، درخصوص قرارداد منعقد شده با هند برای توسعه چابهار، اظهار داشت: در گذشته یک موافقتنامه سرمایه‌گذاری بین ما و هند امضا شده بود و چندین ماه در این زمینه درتلاش رفع ایرادات بودیم که در این روزها به نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام/



منبع

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تعهد وزارت راه برای تکمیل راه‌آهن چابهارزاهدان طی یک‌سال خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار و افزایشترانزیت در این منطقه و در کنار آن تکمیل راه‌آهن چابهارزاهدان سه حلقه متصل بهم هستند که باید باهم پیش بروند و به نتیجه برسند تا نتیجه عالی حاصل شود؛امیدواریم این قرارداد آنچه که خواست هر دوطرف هست را محقق کند.

دهقان با بیان اینکه «چندین رفت و برگشت برای اصلاح مفاد قرارداد داشتیم»، مطرح کرد: خوشبختانه ایراداتی که ما داشتیم مورد توجه بخش فنی قرار گرفت و بامراوادتی که با طرف هندی انجام شد انها هم در جهت رفع این ایرادات تلاش کردند و می‌شود گفت که تقریبا یک قرارد بدون مسئله و چالش را برای توسعه چابهار باصد و بیست میلیون دلار با هندی‌ها امضا کردیم.

بخوانید:  صحبت‌های علیرضا جهانبخش در نشست خبری امروز