انهدام ۲۰ باند حوزه جرائم سايبري در البرز

اين مقام انتظامي همچنين از انهدام 10 باند فيشينگ کار و دستگيري 15 متهم در اين زمينه خبر داد و گفت: در بازرسي از تجهيزات الکترونيک متهمان اطلاعات حساب بانکي 246 هزار و 310 کاربر کشف شد که تاکنون 756 نفر از شکات در اين زمينه شناسايي شده‌اند.

سرهنگ جليليان با بيان اينکه لازمه پيشگيري از کلاهبرداري‌هاي اينترنتي هوشياري کاربران است، بيان داشت: علي رغم اقدامات صورت گرفته پليس فتا البرز در حوزه پيشگيري در زمينه شناسايي و دستگيري متهمان جرائم اينترنتي نيز مثبت بوده و از ابتداي سال ما توانسته‌ايم 20 باند کلاهبرداري اينترنتي را شناسايي و 43 نفر را در اين زمينه دستگير کنيم که نشان دهنده افزايش 10 درصدي کشفيات اين حوزه است.

رئيس پليس فتاي استان البرز در پايان نقش شهروندان را در حوزه پيشگيري از جرم اينترنتي بسيار حائز اهميت دانست و گفت: شهروندان بايد با ارتقا سواد رسانه‌اي خود از گرفتاري در دام کلاهبرداران در امان بمانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، سرهنگ “رسول  جلیلیان اظهار کرد: علي رغم تمام تلاش‌هاي پليس و ساير نهادها از جمله مرکز پيشگيري از جرايم قوه قضاييه و صدا و سيما در حوزه اطلاع رساني براي پيشگيري از کلاهبرداري‌هاي اينترنتي،  اما متاسفانه شاهد هستيم که همچنان کاربران بدون توجه به اين هشدارها در دام کلاهبرداران گرفتار و ميزان وقوعات جرائم سايبري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزايش داشته است.

انتهای پیام/



منبع

وي با بيان اينکه کنترل جرائم سايبري تا حد زيادي در اختيار پليس قرار ندارد، افزود:  در اين گونه جرائم يک فرد در آن واحد مي‌تواند از ناآگاهي شهروندان سوء استفاده و چند هزار کلاهبرداري اينترنتي انجام دهد.

بخوانید:  سوت مهدوی و پیام حیدری برای استقلال و پرسپولیس

رئيس پليس فتاي استان البرز در ادامه به تشريح باندهاي دستگير شده در 2 ماهه ابتدايي سال پرداخت و گفت: در اين مدت 6 باند اسکيمري شناسايي و اطلاعات کارت بانکي 4 هزار و 760 شهروند از  19 متهم کشف شد که تاکنون 899 نفر از شکات شناسايي و ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته بيش از 30 ميليارد ريال است.

رئيس پليس فتا استان البرز ادامه داد: ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته توسط فيشينگ کاران دستگير شده توسط کارشناسان 65 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي همچنين از انهدام 4 باند کلاهبرداري تلفني و کشف 437 فقره پرونده در اين زمينه خبر داد و خاطرنشان ساخت: 9 متهم اين پرونده حدود 140 ميليارد ريال از کاربران کلاهبرداري کرده بودند.