اپل لامبورگینی می‌سازد!

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا وجدانی



منبع

اپل و لامبورگینی در سال 2020، یک ویژگی واقعیت افزوده مبتنی بر اپل را برای کمک به مردم برای پیش‌نمایش هوراکان EVO RWD Spyder منتشر کرد. در آن زمان، رئیس بازاریابی اپل گفت که این شرکت به شدت به لامبورگینی اهمیت می دهد.

بلومبرگ گزارش داده است که این شرکت قصد دارد خودرویی را در حدود سال 2025 معرفی کند که طراحی آن به رانندگان اجازه می دهد در فضای داخلی شبیه به لیموزین روبرو شوند. اپل جاه‌طلبی‌های بزرگی برای ایجاد خودرویی بدون فرمان یا پدال دارد و در عوض بر فناوری کاملاً مستقل تکیه می‌کند، اگرچه بسیاری از اعضای تیم و ناظران صنعت تردید دارند که چنین حرکتی در برنامه فعلی‌اش امکان‌پذیر باشد.

این حرکت سیگنال دیگری است مبنی بر اینکه اپل متعهد به تولید خودرو پس از سال ها شکست و تحول است. تارابورلی با تجربه‌اش به یکی از مدیران ارشد تیم EV اپل تبدیل می‌شود و برخی از خودروهای عجیب و غریب را در این تلاش به ارمغان می‌آورد.

پروژه اپل شامل صدها مهندس سابق تسلا و سایر شرکت‌های خودروسازی از جمله Rivian Automotive Inc.، Alphabet Inc. Waymo، Volvo Car AB و Mercedes-Benz Group AG می‌شود. همچنین دارای مدیران ارشد سابق طراحی در کارکنان تسلا، مک لارن، پورشه و استون مارتین است.

این پروژه خودرو در حال حاضر توسط کوین لینچ، که نظارت بر اپل واچ و تیم‌های نرم‌افزار سلامت این شرکت را نیز بر عهده دارد، و جان جیاناندریا، رئیس یادگیری ماشینی شرکت، اداره می‌شود. اپل حداقل از سال 2014 روی یک خودروی الکتریکی کار می کند، اما این پروژه با آشفتگی هایی از جمله تغییر مدیریت، تغییر استراتژی و اخراج کارکنان مواجه بوده است.

بخوانید:  جشنواره گل گیتی پسند در ساحل خلیج فارس

این مدیر بر روی مدل‌های لامبورگینی مانند اوروس، هوراکان و آونتادور، علاوه بر مدل‌های محدودتر مانند خودروی آفرود هوراکان استراتو و خودروی مفهومی آستریون کار کرده است. او بر توسعه شاسی لامبورگینی و همچنین بخش هایی مانند هندلینگ، سیستم تعلیق، فرمان، ترمزها و رینگ ها، بر اساس پروفایل لینکدین خود نظارت داشت.

در اوایل سال جاری، اپل از یک کهنه‌کار 31 ساله شرکت فورد موتور برای رهبری تلاش‌های ایمنی خودرو استفاده کرد. سال گذشته، اولریش کرانز، رئیس سابق شرکت سازنده خودروهای برقی مشکل ساز Canoo Inc و رهبر سابق تجارت خودروهای الکتریکی BMW را استخدام کرد. پیش از آن، اپل استوارت باورز، رئیس سابق خلبان خودکار تسلا را برای کار بر روی فناوری خودران استخدام کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، منابع مطلع گزارش دادند که شرکت اپل یکی از مدیران ارشد توسعه خودرو لامبورگینی را به منظور افزایش کار بر روی یک خودروی الکتریکی خودران به خدمت گرفته است.

مجلۀ فرچون به نقل از منابعی که نخواستند تا نام آن‌ها فاش شود، خبر داد که این شرکت لوئیجی تارابورلی، کهنه کار 20 ساله این خودروساز ایتالیایی را برای کمک به طراحی خودروی آینده اپل استخدام کرده است. تارابورلی اخیراً رئیس بخش شاسی و دینامیک خودرو لامبورگینی بود.