این هواپیمای ایرباس با هیدروژن ۲۳۵- درجه ای پرواز می کنند

به همین دلیل تانک های ذخیره هیدروژن جدید هواپیما قطعاتی مهم به حساب می آیند. ایرباس برای ساخت این تانک ها ۱۵ ماه قبل مراکز «توسعه انتشار گاز گلخانه ای صفر»(ZEDC) را در نانت فرانسه وبرمن آلمان ایجاد کرد. مخازن ذخیره در نانت و جعبه های سرد که وظیفه تبدیل هیدروژن مایع به گاز را برعهده دارند در برمن تولید می شوند.

این هواپیمای ایرباس با هیدروژن ۲۳۵- درجه ای پرواز می کنند

به گفته محققان مرحله بعد بررسی نمونه های اولیه با دقت بسیار بالا و یافتن اشکالات آنها است. محققان داده هایی از مدل های اولیه جمع آوری می کنند تا مخزن ذخیره ثانویه را بسازند که با هیدروژن پر می شود.





منبع



آیا این خبر مفید بود؟

ایرباس در ادامه این پست توضیح می دهد دو فناوری اصلی به هواپیما کمک می کند به طور مستقیم با سوخت هیدروژن پرواز کند که یکی از آنها فعال سازی موتور با احتراق هیدروژن از طریق موتورهای توربین گازی اصلاح شده است. روش دیگر استفاده از سلول های سوخت هیدروژن برای تولید برق است.

 





ایرباس مشغول مهندسی مخزن های ذخیره هیدروژن برودتی نوین برای هواپیماهایی در آینده است که با هیدروژن مایع پرواز می کنند. چنین مخزنی هیدروژن را باید در دمای ۲۳۵- درجه سانتیگراد حفظ کند.