بهترین نوشیدنی ها و تنقلات برای ایام نوروز


آیا این خبر مفید بود؟

پیشنهاد می‌شود که در ایام نوروز سعی کنید تا به‌جای چای یا قهوه، با نوشیدنی‌های خنک و طبیعی از مهمانان خود پذیرایی کنید. انواع آبمیوه‌های بدون قند افزوده، انواع شربت‌های سنتی کم‌شیرین که با عسل تهیه می‌شوند، انواع لیمونادهای خانگی،‌ موهیتوی خانگی یا آب‌های طعم‌دارشده با آب مرکبات و تکه‌های میوه تازه می‌توانند گزینه‌های بسیار جذاب‌تر و سالم‌تری برای پذیرایی از مهمانان باشند. اگر می‌خواهید با یک نوشیدنی گرم از مهمانان خود پذیرایی کنید.


|

بهترین نوشیدنی ها و تنقلات برای ایام نوروز

به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی تنوع به برنامه پذیرایی بدهید و به‌جای چای یا قهوه، از انواع دمنوش‌ها مانند دمنوش آویشن، بابونه، گل گاوزبان، به‌لیمو، چای سبز رقیق، چای کوهی یا دمنوش ترکیبی آویشن همراه با دارچین و گل محمدی برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. به این ترتیب، پذیرایی سالم‌تر و متفاوت‌تری هم خواهید داشت.

بهترین تنقلات برای ایام نوروز

انواع نوشیدنی‌ها یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر برای پذیرایی عید هستند. تعداد زیادی از افراد در ایام نوروز فراموش می‌کنند که آب کافی در طول روز بنوشند. همین مساله می‌تواند کم‌آبی بدن، کاهش تمرکز، افزایش خستگی‌های مزمن و یبوست‌های مزمن را برای آنها به‌دنبال داشته باشد. حالا فکرش را بکنید که همین افراد در پذیرایی‌های نوروزی به‌صورت مکرر چای یا قهوه هم بنوشند!





منبع

برای تهیه ترافل‌های خرمایی باید ابتدا پوست و هسته خرما را جدا کنید سپس خرما را همراه با موز، گردو، مقداری ارده یا شکلات آب‌شده داخل غذاساز بریزید و خمیر شکل‌گرفته را به‌صورت توپک‌های کوچک گرد کنید. درنهایت هم این توپک‌ها را داخل کنجد، پودر بادام زمینی، پودر پسته، پودر گردو یا حتی پودر نارگیل بغلتانید و آنها را قبل از سرو به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. این توپک‌ها می‌توانند همراه با چای یا به‌عنوان دسر بعد از غذا مصرف شوند. ترافل‌ها حاوی قندهای طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌های ارزشمندی برای بدن هستند.

بخوانید:  یکی از نگاه‌های مهم دولت‌ توجه به ارزان‌سازی ورزش است