همواره و در آستانه انتخابات مجلس برخی از نمایندگان برای آنکه بیشتر دیده و شنیده شوند طرح های استیضاح را امضا می کنند یا امضای خود را پس می گیرند.
انتهای پیام/
همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم که سوم خرداد سالجاری برگزار شد توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سختگیریها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیتها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سختگیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.
شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: استیضاح مشکل را رفع نمیکند؛ من استیضاح را امضا نکردم چون به دنبال این نیستم که مشکلات را بیشتر کنم. اگر قرار است من به عنوان حامی آموزش و پرورش هستم و باید کمک کنم نه این که مقابل آن بمانم؛ مشکلات در آموزش و پرورش از گذشته بوده است ولی باید کمک میکنیم هر چه سریعتر رفع شود و طبق آنچه که وزیر به ما قول دادند در هفته آتی مشکلات کمبود معلم برطرف میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جا به جایی وزرا مشکلی را حل می کند؟ گفت: آن چیزی که عمده مشکلاتی را در آموزش و پرورش و جاهای کلیدی پیش آورده بیثباتی مدیران بوده است. در دورهای که ما حضور داریم هر سال سه وزیر داشتیم و دو وزیر را نیز رد کردیم و مجموعا ۵ وزیر شدند.
رهبر معظم انقلاب 12 اردیبهشت سالجاری و در دیدار با معلمان از بی ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش انتقاد کردند و فرمودند: یک نکتهی مهم که غالباً در آموزشوپرورشِ ما از آن عبور میشود و به آن توجّه نمیشود، مسئلهی ثبات مدیریّت است. در این دستگاهِ به این عظمت، به این اهمّیّت، ما دچار بیثباتی هستیم؛ بعضی هنوز قادر نیستند نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت همه جانبه کشور درک کنند.
این در حالی است که رضا مراد صحرایی 6 ماه پیش و دقیقا 9 خرداد سالجاری با 167 رای مثبت نمایندگان مجلس به عنوان هفتادمین وزیر آموزش و پرورش ایران و هفدهمین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب بر کرسی این وزارتخانه بنشیند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند در حالی که او فقط 6 ماه است که در راس این وزارتخانه قرار دارد.