انگار ما نتوانسته ایم به سلیقه فرزندانمان نزدیک شویم و نوع گویش و ادبیات و البته فانتزی های ذهن آنها را برای تسخیر روح و روانشان به دست بگیریم و باید گفت نه تنها این قشر مهم و سرنوشت ساز را نادیده گرفته ایم که در مسیرهایی از آنها به شدت جا مانده ایم و چه خوب است که برنامه سازان و محققان حوزه کودک و نوجوان پیش از آنکه دردورهمی های فرهنگی شان به سناریوهای تکراری و بدون جذابیت برسند با لطایف الحیل مختلف به کودکان و نوجوانان امروز نزدیک شوند وخواسته های آنها را بشنوند و با ادبیات رسانه ای آنها آشنا شوند و اگر لازم است از آنها به عنوان مخاطب هدف در اتاق فکرهای فرهنگی شان سود برده تا محصولی که در شرایط اقتصادی فعلی تولید می شود حداقل های لازم برای جلب نظر آنها را در خود داشته باشد.
راستی از آن تیم فعال ودغدغه مند وهنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که یک روز صاحب نام و رتبه و جایگاه بودند چه خبر؟
آیا نویسندگان کار کودک می توانند با تحقیق و بررسی ومطالعه کامل در این حوزه کار کنند و دستمزدی معقول برای امرار معاش داشته باشند؟
کاربلدان این حرفه از ایده های ناب می گویند در حالی که مسیر اقتصادی تولید کار مهیا نیست.
افراد نامدار این حوزه از ورود و سرمایه گذاری برای ژانر کودک هراس دارند چرا که معتقد هستند کار کودک در سینما شکست می خورد.
در اینکه کودکان و نوجوانان نقش مهمی در آینده این مملکت دارند باالاتفاق هم عقیده هستیم اما در حوزه تولید بسته های فرهنگی برای آنها اقدامی چشمگیر نداشته ایم و این یعنی این گروه حساس و مهم را که می توانند در روند شکل گیری آینده فرهنگی و اخلاقی جامعه موثر باشند نادیده گرفته ایم و جالب اینکه به رغم نگرانی های بسیار زیاد خانواده ها در ظاهر ، نشانی از اقدام و تلاش مثمرثمر در این حوزه ملموس نمی باشد.
جشنواره های کودک و نوجوان چه در سینما و چه در تئاتر تنها به یک جشن گاه پر سر و صدا و گاه در سکوت می گذرد وتاثیری بر آنچه در طول سال اتفاق می افتد ندارد.
آیا ما به قدر کافی در حوزه کار کودک کارگردان کاربلد پرورش داده ایم؟
آیا در حوزه کار کودک ما روانشناسان را سرخط کرده ایم؟
مرضیه برومند کجاست؟
انتهای پیام/
چرا به جای خانواده ها که درگیر روزمره هستند نمی توانیم نقش رسانه ای خود را در قبال تعلیم و تربیت و آموزش و شناساندن محیط پیرامون کودک و نوجوان به درستی ایفاء کنیم؟
بارها شاهد این بوده ایم که مدیران فرهنگی به جایگاه کودکان ونوجوانان به خصوص در تولیدات سینمایی اشاره کرده اند اما آیا این دغدغه در تولیدات و اختصاص بودجه مناسب برای فعالیت و اقدام به جای کاربلدان و متخصصان این گونه مهم کافی بوده است؟
چرا کودک امروز را نمی شناسیم؟