انتهای پیام/
انتهای پیام/
توسعه زنجیره ارزش صنایع با ایجاد معافیت های مالیاتی برای هزینه های تحقیق و توسعه
سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه با ایجاد معافیت های مالیاتی برای هزینه های تحقیق و توسعه به توسعه زنجیره ارزش صنایع کمک کند. این سیاست مهم صنعتی در جهت تکمیل زنجیره ارزش می تواند بنگاه های صنعتی را به همکاری با شرکت های دانش بنیان تشویق کند و منجر به توسعه محصولات و خدمات جدید شود که به نفع کل زنجیره ارزش است. با ایجاد یک محیط مشارکتی تر، شرکت ها می توانند هزینه ها را کاهش دهند، کارایی را افزایش دهند و رقابت خود را در بازار جهانی بهبود بخشند.
سیاست اعتبار مالیاتی یک سیاست بسیار مهم صنعتی است که در سال 1401 و در قانون جهش تولید دانشبنیان گنجانده شده است. قانون جهش تولید دانش بنیان، اصلی ترین قانون حمایتی برای تحقق نقشه راه دانش بنیان شدن اقتصاد ملی کشور است. این قانون مهم نه تنها برای شرکتهای دانشبنیان، بلکه برای کل صنعت و اقتصاد ملی کشور نوشته شده است و سیاست اعتبار مالیاتی مهمترین موضوع در تحقق تامین مالی نقشه راه دانش بنیان شدن اقتصاد ملی کشور است.
توسعه حضور اقتصاد دانش بنیان در صنایع
با این حال، تحقیق و توسعه می تواند یک تلاش پرهزینه برای شرکت ها، به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) باشد. برای تشویق شرکتها به سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، دولتها در سراسر جهان سیاستهای اعتبار مالیاتی را معرفی کردهاند که مشوقهای مالی را برای شرکتهای درگیر در فعالیتهای تحقیق و توسعه ارائه میکنند.
یکی از اثرات اولیه سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، افزایش هزینه فناوری در صنعت است. این به این دلیل است که شرکتها زمانی که بدانند میتوانند بخشی از هزینههای خود را از طریق اعتبارات مالیاتی جبران کنند، احتمالاً روی فناوریهای گران قیمت سرمایهگذاری میکنند. در نتیجه، هزینه فناوری با افزایش تقاضا برای آن افزایش می یابد.
بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان
سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه تأثیر بسزایی بر جنبه های مختلف صنعت دارد. در حالی که می تواند هزینه فناوری را افزایش دهد، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش را تشویق می کند، بازاریابی را برای شرکت های دانش بنیان ترویج می کند و با ایجاد معافیت های مالیاتی برای هزینه های تحقیق و توسعه، زنجیره ارزش صنایع را توسعه می دهد. به این ترتیب، دولتها در سراسر جهان باید به حمایت از فعالیتهای تحقیق و توسعه از طریق سیاستهای اعتبار مالیاتی برای ارتقای رشد اقتصادی و نوآوری ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، تحقیق و توسعه (R&D) جزء ضروری هر صنعتی است که هدف آن رقابتی ماندن در بازار جهانی است. این فرآیند ایجاد محصولات، فرآیندها و خدمات جدید است که می تواند کارایی را بهبود بخشد، هزینه ها را کاهش دهد و درآمد را افزایش دهد.
سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه نیز بر بازاریابی شرکت های دانش بنیان تأثیر دارد. شرکت هایی که در فعالیت های تحقیق و توسعه فعالیت می کنند اغلب در خط مقدم نوآوری قرار دارند و محصولات یا خدمات منحصر به فردی دارند که آنها را از رقبای خود متمایز می کند. این شرکت ها با ترویج فعالیت های تحقیق و توسعه خود از طریق کمپین های بازاریابی، می توانند مشتریانی را جذب کنند که برای نوآوری ارزش قائل هستند و مایل به پرداخت حق بیمه برای آن هستند.