توسعه موزه ملی یکی از طرح های کلیدی دولت سیزدهم است

وی افزود: امسال موفق شدیم همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی در ۱۱ استان و در قالب ۱۴ نمایشگاه، بیش از ۱۲۰ شیء تاریخی کمتر دیده شده را به نمایش در آوریم.

وی ادامه داد: ما بر اساس اهمیتی که بر موضوع آموزش و پژوهش داشتیم، شورای عالی آموزش و پژوهش را تشکیل دادیم، جلسات با حضور معاونان به صورت دائمی برگزار می شود و در دو سال اخیر پروژه های مهمی با همکاری دانشگاه های کشور در حال اتمام است.

دارابی تصریح کرد: دو کار بسیار مهم و بزرگ یعنی تدوین سند ملی میراث فرهنگی‌‌ و تدوین سند ملی موزه داری جزو مهم ترین پروژه های ما به شمار می رود که به دنبال آماده سازی و تقدیم آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت بنای تصدی گری ندارد، گفت:  دولت خود را ناظر می داند تا امر موزه داری سامان یابد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی با بیان اینکه در عصر رسانه و ارتباطات بیش از گذشته نیاز به همکاری و مشارکت یکدیگر داریم، گفت: اگر امروز شاهد افزایش سواد میراثی در کشور هستیم، مرهون زحمات اصحاب رسانه است.

دارابی با بیان اینکه جهان امروز جهان دانایی است، گفت: معیار سنجش این دانایی تحقیق و پژوهش است، پژوهش افق های نوینی را پیش روی ما می گذارد تا مجهولات را کشف کنیم و گفتمان علمی را حاکم کنیم.

بخوانید:  شهرداری تهران یک میلیمتر هم تراکم فروشی نکرده و معتقد به ارزان سازی ساخت مسکن است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که هر شهر یک موزه را عملیاتی کنیم، گفت: همچنین طرح توسعه موزه ملی موسوم به میدان مشق جزو سند انتظار دولت سیزدهم محقق شد و امیدواریم بتوانیم این کار بزرگ را سامان دهیم.

معاون میراث فرهنگی گفت: بی تردید جایگاه موزه ها در امر آموزش امری کلیدی است، معاونت میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۳ چند کار مهم را در اولویت خود قرار داده که در رأس آن اتمام پروژه های نیمه تمام استانی است.

انتهای پیام/



منبع