راهکارهای شهرداری منطقه یک تهران برای صرفه جویی آب در آبیاری فضای سبز

انتهای پیام/





منبع

 





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

راهکارهای شهرداری منطقه یک تهران برای صرفه جویی آب در آبیاری فضای سبز

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران اظهار کرد: یکی از مواردی که امسال با جدیت پی گیری می شود بحث مکانیزه کردن آبیاری فضاهای سبز شهری است که با هوشمند سازی و استفاده از سنسورهای لازم آبیاری به صورت مکانیزه و در موقع خشکی خاک و نیاز گیاه انجام می شود که می تواند به مقدار قابل توجهی نیاز آبی و هدر رفت آب را کاهش دهد.


آیا این خبر مفید بود؟


صباغ با اشاره به رشد ۲۰۷ درصدی اعتبار منطقه یک در سال جدید نیز تصریح کرد: با اعتبار داده شده به منطقه شاهد سالی پر تلاش و پرتکاپو در حوزه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود و چندین طرح موضوعی و موضعی را نیز در این حوزه ها به اجرا خواهیم رساند.

شهردار منطقه یک تکمیل کمربند سبز شمال تهران در محدوده منطقه یک و اجرای طرح های زیباسازی و فضای سبز با هدف ایجاد فضاهای متنوع و مفرح بصری برای شهروندان را از دیگر اقدامات اجرایی این معاونت در سال جدید اعلام کرد.

بخوانید:  توقیف کامیون ضایعاتی با ۳۰۰ کیلوگرم تریاک

وی افزود:این طرح به صورت پایلوت برای سه بوستان قیطریه، نیاوران و مهرگان اجرا خواهد شد و همچنین چندین سپتیک نیز در سال جاری برای ذخیره آبهای سطحی و تامین آب برای آبیاری فضاهای سبز در فصل تابستان اجرا خواهیم نمود تا از منابع آبهای زیر زمینی کمتر استفاده شود.