سامانه های تلفنی حوزه سلامت فارس در ایام تعطیلات نوروز فعال است



|





منبع

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ضمن اعلام راه اندازی صفحه مجازی اطلاع رسانی در خصوص نحوه فعالیت مراکز سلامت استان در ایام نوروز گفت: این صفحه مجازی به طور روزانه ضمن اعلام نحوه فعالیت مراکز ارائه خدمات سلامت در حوزه های بهداشت، درمان و دارو، محتوای آموزشی مربوط به سلامت نوروزی را نیز در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنااز فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی که همزمان با نخستین روز از سال جدید برگزار شد، با اشاره به فعالیت شبانه روزی مجموعه سلامت استان در ایام تعطیلات نوروز امسال گفت: در کنار پیش بینی تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه مشکل در زمینه ارائه خدمات سلامت در این ایام، مردم و مسافران نوروزی می توانند در صورت هرگونه پرسش و یا مشکل مربوط به خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی، با سامانه های تلفنی حوزه سلامت تماس برقرار کرده و دغدغه خود را مطرح کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به پیش بینی سامانه های تلفنی برای پاسخگوئی به پرسش ها و مشکلات در حوزه سلامت استان، از مردم و مسافران نوروزی خواست تا مسایل خود را به این شیوه، به مجموعه سلامت انعکاس دهند.


آیا این خبر مفید بود؟

او سامانه تلفنی پاسخگوئی به مسایل، پرسش ها و مشکلات مردمی در حوزه درمان را از جمله سامانه های شبانه روزی مجموعه سلامت فارس عنوان کرد که با نام مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC)، از سال ۱۳۸۹ به عنوان یک سامانه منسجم نظارتی، برای نخستین بار از شیراز فعالیت خود را آغاز کرده و در ادامه در سایر نقاط کشور الگوبرداری و راه اندازی شد؛ در ایام نوروز نیز به صورت شبانه روزی و از طریق شماره تلفن ۱۸۱۹، پاسخگوی تماس های مردم و مسافران نوروزی است.

بخوانید:  گفتگوی اختصاصی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با خبرگزاری برنا به مناسبت هفته جوان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به بازدیدهای منظم کارشناسان بهداشت محیط استان فارس از مکان های عمومی، مکان های بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول تعطیلات نوروزی، با حضور ۱۳۴ کارشناس بهداشت محیط و در قالب ۶۷ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه گیری گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی نیز مردم و مسافران نوروزی می توانند با برقراری تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ که به صورت شبانه روزی فعال است، موضوع را به کارشناسان این سامانه انعکاس داده و گزارش ثبت شده را نیز پیگیری کنند.