شناسایی دانش آموز دارای اختلال در یادگیری توسط معلم آموزش دیده انجام می شود
وی ادامه داد: در حال حاضر معلمانی هستند که در تعامل با دانش آموز کم شنوا ناتوان بوده و یا به صورت نادرست شناسایی انجام می شود؛ اولین کار ما این است که معلمان دارای دانش آموزان با اختلال در کلاس را شناسایی و آموزش دهیم تا معلم با مداخله خود در کلاس درس مشکل را برطرف کند.
معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ درباره اقدامات شناسایی و درمان برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری اظهار داشت: قطعا معلم باید این مداخله را انجام دهد؛ در اختلالات یادگیری باید معلم را خوب آموزش دهیم و اگر مدرس قوی به معلمان آموزش دهد معلم می تواند اختلال را شناسایی کند.