شهر گوجه سبز ایران کجاست؟

گوجه سبز نوکنده به اندازه‌ای دارای شهرت و کیفیت است که در شهرهای همجوار برای تبلیغ آلوچه‌های خود از نام و برند نوکنده استفاده می‌کنند تا ضریب فروش محصول خود را تا اندازه زیادی بالا ببرند. از شهر بندرگز که خارج شوید بساط فروش گوجه سبز در کنار خیابان آغاز می‌شود و خودنمایی پلاستیک‌های کوچک و بزرگ این محصول در اندازه و قیمت متفاوت کار را آنقدر برای خودروهای عبوری و به‌خصوص مسافران سخت می‌کند که چاره‌ای جز خرید گوجه سبز برای آنها باقی نمی‌ماند.

نوبرانه نوکنده ؛ اینجا شهر گوجه سبز ایران است

شهرنوکنده به‌خاطر حاصلخیزی زمینش، به مرکز تولید انواع سبزیجات تبدیل شده و محصولات آن در همه جای این استان و حتی شهرهای شرقی مازندران آوازه دارد. اما یکی از مشهورترین تولیدات نوکنده که از قدیم شهرتی فرامنطقه‌ای داشت آلوچه یا به قول تهرانی‌ها گوجه سبز است و محصولات آن به‌دلیل کیفیت و مزه بی‌نظیر، جایگاه ویژه‌ای در بازارهای منطقه دارند.

البته به جز نوکنده که شهر گوجه سبز است، گوجه سبز برغان، مراغه و شهریار هم جزو بهترین و مرغوب‌ترین گوجه‌سبزهای ایران هستند. این را هم بدانید که گوجه سبز فقط ترش و خوشمزه نیست و کلی خواص مختلف دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید آن را قاطی میوه‌های دیگر بخورید، لواشک، آلوچه و دسر هم می‌توانید با آن درست کرده و نوش جان کنید.

 



منبع

به گزارش برنا؛ گوجه سبز سوگلی فصل بهار است. میوه‌ای که وقتی از راه می‌رسد اسمش می‌شود نوبرانه و مردم برای خرید مثقال مثقالش صف می‌کشند و زود هم می‌رود و مزه‌اش می‌ماند توی دهان عاشقانی که ۱۰‌ماه دیگر آن را مزمزه می‌کنند تا دوباره سر و کله این سوگلی نوبرانه پیدا شود.

بخوانید:  حل معاملات صوری نیازمند عزمی ملی است