در همین راستا یکی از روش بازارسازی نفت؛ شراکت استراتژیک بوده که با چینیها این ارتباط صورت پذیرفته است محمد صادق جوکار رئیس موسسه مطالعات بینالمللی انرژی در این باره معتقد است که یکی از سیاستهای بازارسازی نفت، strategic partnership یا شراکت استراتژیک است. در این سیاست دو کشور وارد همکاری و شراکت بلندمدت میشوند که فروش نفت و تبادلات انرژی بخشی از آن خواهد بود.
به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، یکی از چالشهای اساسی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، فروش نفت به کشورهای متقاضی بود چنانچه با حداکثر شدن تحریمهای آمریکا علیه ایران و کشورهای متقاضی تمایلی برای خرید نفت از ایران نداشتند به طوری که فروش نفت ایران به 300 هزار بشکه در روز نیز رسید.