فرش قرمز برای دست پخت جدید زاکربرگ که حتی در اروپا ممنوع است

کمیسیون اروپا اکنون در حال صحبت با شرکت‌های فعال مجازی درباره مقررات تازه است، پیش‌بینی می‌شود که ماه سپتامبر جزئیات بیشتری از قوانین جدید اروپا درباره سکوهای مجازی بزرگ منتشر شود.


آیا این خبر مفید بود؟

طبق قوانین حوزه جغرافیایی یورو، اتحادیه اروپا نظارت کاملی بر نحوه استفاده سکوهای بزرگ مجازی از بازار این اتحادیه خواهد داشت.

دانلود و استفاده از اینستاگرام تردز در اتحادیه اروپا براساس قانون GDPR «مقررات حفاظت از داده‌های عمومی» حداقل فعلا ممکن نخواهد بود و کاربران اروپایی امکان دانلود این برنامک از بازارهای برنامک موبایلی را نخواهند داشت.

سیاست‌های تبلیغی در کشور ما هماهنگ با واقعیت میدانی و سیاست‌های کلان نیست، زمانی که سیاست‌گذار شرط فعالیت یک سکو در کشور را داشتن نمایندگی مقیم اعلام می‌کند، ترویج یک سکوی جدید هم باید منوط به همین شرط باشد.

رسمیت دادن به یک سکو در تریبون‌های رسمی پیش از حضور قانونی آن، کار درستی به نطر نمی‌رسد، برخی رسانه‌هایی که در روز اول فعالیت تردز با اشتیاق وصف نشدنی در آن حساب تاسیس کرده‌اند و تبلیغش می‌کنند، بعد از گذشت یکسال از فعالیت نمونه بومی هنوز حضوری در این شبکه ندارند! 

اکنون بازارهای برنامک موبایلی در کشورهایی همچون آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک، اینستاگرام تردز را در لیست برنامک‌های قابل دانلود خود قرار ندادند.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ عمر میکروبلاگ اجتماعی متا «اینستاگرام تردز» هنوز به ۲۴ ساعت نمی‌رسد اما برخی رسانه‌های داخلی ایران در حال ضریب دادن رایگان به محصولی هستند که حتی اروپایی‌ها اجازه فعالیت به آن در محدوده اتحادیه اروپا نداده‌اند و البته مانند سایر شبکه‌های اجتماعی وابسته به متا قصدی برای تاسیس دفتر در ایران ندارد!

بخوانید:  مواضع صهیونیست‌ها زیر سایه حملات حزب الله و القسام

انتهای پیام/





یکی از قوانین اروپا برای شرکت‌هایی مانند متا، منع آن از ترکیب داده‌های شخصی کاربران است، در حالی که اینستاگرام تردز به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران با همان حساب‌های اینستاگرام به این برنامک متصل شوند و نام‌کاربری مشابه‌ای نیز با اینستاگرام داشته باشند!

نکته عجیب‌تر زمانی که از برخی خواسته می‌شود تا سکویی ایرانی را تبلیغ کنند یا داخل آن حضور داشته باشند، اعلام می‌کنند، تبلیغ و حضور باید جایی باشد که کاربر ایرانی حضور دارد اما حالا که یک سکوی آمریکایی جدید به بازار معرفی شده است که هنوز کسری از کاربران ایرانی هم ندارد، علاوه بر حضور خود، سعی می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی که دارند، هرچه بیشتر سکوی «اینستاگرام تردز» را تبلیغ کنند!

نکته عجیب این است که همین رسانه‌ها زمانی که میکروبلاگ ایرانی «ویراستی» رونمایی شد هیچ ضریب رایگانی به آن ندادند و بدون توجه به ظرفیتی که وجود چنین برنامکی برای کشور ایجاد می‌کند تا سکویی بین‌المللی دستکم در میان کشورهای منطقه غرب آسیا و مشترک المنافع داشته باشد از کنارش گذشتند!

براساس مقررات اروپا، برخی شرکت‌های بزرگ مانند متا، باید قوانین نظارتی سختگیرانه‌تری را درباره اشتراک‌گذاری داده‌ها و اولویت دادن به محصولات خود بپذیرند و رعایت کنند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

آنطور که بلومبرگ گزارش داده است، مالکان متا، فعلا برنامه‌ای ندارند که قوانین اتحادیه اروپا را اجرایی کنند و در حوزه جغرافیایی این اتحادیه فعال باشند.