لزوم نوآوری در حوزه بانکی سیستان و بلوچستان

 وی همچنین بر مشارکت بانک ها در حوزه کشاورزی، واردات دام، دامپروری، کشت‌های گلخانه‌ای و … تاکید کرد.

کرمی عنوان کرد: تسهیلات ارائه شده از سوی بانکها در حوزه اشتغال باید نظارت و ردیابی شود چرا که بسیاری از تسهیلات حوزه اشتغال در حوزه‌های دلالی هزینه می‌شود و درصد کمی در حوزه تولید و اشتغال صرف می‌شود.

وی ادامه داد: گردش مالی استان بسیار بالاست اما این منابع در خود بانک های استان رسوب نمی کند و بخشی در بانک های خارج از استان ذخیره می‌شود و برخی هم در جاهای دیگر ذخیره می شود.


نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: باید با ابتکار و نوآوری راهکارهای مناسبی طراحی شود تا بانک‌های استان از این گردش مالی به نفع استان استفاده کنند.





منبع

این مسئول گفت: استان سیستان و بلوچستان گردش مالی بالایی دارد اما این گردش مالی در منابع بانکی استان ذخیره نمی شود.


لزوم نوآوری در حوزه بانکی سیستان و بلوچستان

 وی با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه باید به سرعت افزایش یابد، افزود: حجم واردات کشور پاکستان ۷۲ میلیارد دلار است که سهم ایران از صادرات به این کشور کمتر از یک درصد و به ۵ میلیون دلار هم نمی رسد و این موضوع در مورد  افغانستان هم به همین منوال است که باید به سرعت سهم خود را از صادرات به این دو کشور همسایه افزایش دهیم. 

بخوانید:  سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین منصوب شد

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟


|

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدیران بانکی باید این اختیارات را داشته باشند که متناسب با شرایط استان تصمیم سازی کنند و در هر استان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه و با ابتکار و نوآوری قوانین را بومی سازی کنند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف