مانور قطع همزمان برق و کنترل آماده به کاری مولدهای اضطراری در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، همزمان با هفته پدافند غیر عامل چهارمین مانور قطع همزمان برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری با حضور خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از مدیران صنعت آب و برق روز سه شنبه بصورت یکپارچه در سراسر استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآورشد: برگزاری این مانورها، باهدف حفظ آمادگی اکیپ های عملیاتی، امدادی، فنی و پشتیبانی صورت می گیرد که در آن تعیین نقاط قوت و شناسایی موارد قابل بهبود تیم های عملیاتی و ارتقای سطح آماده بکاری مولدین مراکز حساس هدف گذاری شده است.

خواجه وند افزود: طبق دستورالعمل ها و ضوابط سطع بندی، تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات حساس و حیاتی در استان شناسایی شده  و بر اساس لیست اعلامی، برق مراکز منتخب در این مانور به صورت همزمان قطع شد و وضعیت آمادگی مولدها در زمان خاموشی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مورد رصد میدانی، پایش و ارزیابی قرار گرفت.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در مراسم آغاز این مانور اظهارداشت: این مانور به منظور بررسی آماده به کار بودن مولدهای برق اضطراری سازمان ها و مراکز حساس و مهم با هماهنگی و ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی با مدیریت های برق شهرستان ها و امور اجرایی استان، آغاز شد و در این مانور برق مراکز تعیین شده قطع و مولدهای برق اضطراری وارد مدار شدند.

در ادامه فرج اله باباخانی مدیرگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان گزارشی از اقدامات کار گروه تخصصی انرژی و تامین نیازهای ضروری استان قزوین را ارائه کرد.

بخوانید:  اختلاف سپاهان و آلمالیق ۹ گل نبود/ درست نبود پنالتی را بزنم!

انتهای پیام



منبع

در ادامه یوسف اینانلو معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل گفت: هدف اصلی این مانور سنجش، ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از مولدهای برق اضطراری در زمان قطع برق سراسری و یا در شرایط خاص بحرانی است.

اینانلو گفت: براساس هماهنگی به عمل آمده، برق 38 مرکز منتخب صنعت آب و برق استان به مدت حدود یک ساعت قطع شد  که پس از انجام موفقیت آمیز مانور مجددا برق مراکز یادشده به شبکه سراسری متصل شدند. 

خواجه وند بیان کرد: در این مانور تعداد ۱۴ اکیپ فنی و عملیاتی با بهره گیری از ۲۸ نفر نیروی انسانی شرکت داشتند.