مرگ یک فرد براثر برق گرفتگی هنگام سرویس کولر

وی افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند که در یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی روی سطح پشت بام یک مرد، دچار حادثه شده و بر اساس ظاهر موضوع فرد دچار برق گرفتگی شده است.

وی ادامه داد: نصب کولر یک کار تخصصی است و قرار گرفتن آب و برق در یک محفظه کوچک می تواند خطر برق گرفتگی را بسیار گسترش دهد. خصوصا اگر محیط مرطوب باشد.

ملکی خاطرنشان کرد: نصب کولر باید از سرویس کار مجهز و فنی استفاده شود.

انتهای پیام/



منبع

یه گزارش خبرگزاری برنا، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۶:۵۴ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه برقی گرفتگی در محله مشیریه اعلام شد که ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۷۸ به محل حادثه اعزام و در مدت زمان دو دقیقه به محل حادثه رسید.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا آتش‌نشانان برق ساختمان را قطع و ایمن‌سازی لازم را انجام دادند و فرد را از کولر جدا کردند، ادامه داد: یک فرد برق کار در محل حضور پیدا کرده بود که برق ساختمان را وصل کند با استفاده از تجربه خود کولر را بررسی کرده و اعلام کرده بود به علت دستکاری در برق کولر و نصب اشتباه سیم فاز و نول کولر، احتمال برق گرفتگی زیاد به نظر می رسد. علت اصلی فوت توسط عوامل پزشکی قانونی مشخص خواهد شد.ساعت ۱۸:۲۲ دقیقه هم عملیات به پایان رسید.

 

 

 

ملکی در توضیح بیشتر اظهار کرد: این فرد از ساکنان ساختمان بوده و با توجه به این که یک کولر باز بود و این فرد در حال سرویس کولر بود، احتمال برقی گرفتگی به هنگام کار با کولر محتمل است، البته علت فوت را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد.

بخوانید:  ثبت اطلاعات 840 هزار معلم در سامانه رتبه بندی