معده درد نشان دهنده بروز این بیماری های خطرناک است!

این درد می‌تواند نشان‌دهنده سنگ در کیسه صفرا باشد. سنگ‌های صفراوی توده‌های جامدی هستند که در کیسه صفرا یا لوله‌های صفراوی کوچک ایجاد می‌شوند. این سنگ‌ها باعث تحریک پوشش کیسه صفرا و درد شدید در بالای شکم می‌شوند. بسیاری از مردم با خوردن غذاهای چرب دچار درد ناشی از سنگ صفراوی می‌شوند. سایر علائم رایج سنگ کیسه صفرا شامل ادرار تیره‌رنگ، مدفوع کم‌رنگ، تب و زردی است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید برای معاینه سونوگرافی با پزشک عمومی خود مشورت کنید.

درد تیز در سمت راست بالای شکم

سوء‌هاضمه مداوم

به گزارش خبرگزاری برنا؛  شش نمونه از این دردهای گوارشی که برخی می تواند نشانه خاصی از یک بیماری یا مشکل جسمی مهم باشد به شرح زیر است:

درد شکم همراه با اسهال

|





منبع

گاز دستگاه گوارش از هوای بلعیده شده، ایجاد می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که ما خیلی سریع غذا بخوریم، آدامس بجویم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی زیادی مصرف کنیم یا مقدار زیادی سبزیجات برگ‌سبز یا لوبیا بخوریم. نوشیدنی‌های گازدار نیز مقصر هستند. وجود گاز اضافی در معده یک مسئله شایع است اما علائم دیگر همراه با آن مانند خون در مدفوع، کاهش وزن بدون دلیل و بی‌اختیاری روده می‌تواند باعث نگرانی شود. گاهی اوقات نفخ می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات جدی سلامتی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر و یا تشکیل تومورها باشد.

بخوانید:  با میزبانی از تروریست‌ها، تعهدات بین‌المللی خود در مقابله با تروریسم را مخدوش نکنید