او در این نوشته تلاش کرده است ابتدا تعریفی از خشونتپرهیزی، سپس مبانی و دلایل موافقان آن و در پایان برخی دلایل مخالفانش را ارائه دهد و تا اندازهای آنها را بررسی کند. چرا که به عقیده شیخرضایی بحث دربارە این موضوع نیاز کنونی شرایط جاری ماست و بعید است به زودی از گفتوگو درموردش بینیاز شویم.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ امیرعباس تقیپور، مدیرمسئول ماهنامه در سرمقاله خود از ضرورت بهرهگرفتن از ظرفیت گروههای مرجع و نخبگان مذهبی، سیاسی، فرهنگی و هنری، به طور وسیع و نه با گزینشگریهای سلیقهای، به عنوان مهمترین پیشنهادی که برای برونرفت از وضعیت فعلی باید عملی شود گفت.
اما بخش جدیدی هم از دو شماره پیش به ماهنامه «مدیریت ارتباطات» اضافه شد که در آن متون مهم و جدید حوزه روابط عمومی ترجمه میشود. این بخش با حمایت دپارتمان ارتباطات دیجیکالا شکل گرفته است. در این شماره در بخشی که از کتاب «مقدمهای بر روابط عمومی: ارتباطات مسئولانه استراتژیک، دیجیتالی و اجتماعی» نوشته جنیس تروگی پیج و لارنس جی. پارنل با ترجمه محسن محمودی انتخاب شده است شاهد بررسی تحولات مهم در تاریخ مدرن روابط عمومی و تبیین رشد مدل کسبوکار آژانسهای روابط عمومی هستیم و فهرستی مختصر از چالشهایی را که روابط عمومی در سالهای آینده با آن مواجه خواهد شد مشاهده میکنیم.
علی ورامینی هم در بخش سخن سردبیر از این نوشت که موسیقی در ایران پیش و بیش از این که به مثابه یک هنر نسبتی با اعتراض داشته باشد، خود سوژەای مورد مناقشه در طول تاریخ بوده است. در ادامه مروری داریم بر این شماره.
پرداختن به نشست نقدوبررسی کتاب «اقناع، رسانهها و پروپاگاندا» نوشته مارشال سولس با ترجمه احسان شاهقاسمی از آن رو اهمیت داشت که ما در کشورمان نه فقط در کمیت و کیفیت متون مربوط به افکار عمومی دچار کمبود شدید هستیم، بلکه تصمیمگیرانمان نیز به جایگاه افکار عمومی وقوف و دولتمردان نیز به آن اتصالی ندارند. مشروح صحبتهای شاهقاسمی و محمد آقاسی، پژوهشگر ارتباطات به همین سبب در این شماره از ماهنامه آمد.
دلایل فلسفی و راهبردی خشونتپرهیزی، مسئلهایست که در پروندهای دیگر بررسی شده است. این که آیا نظام اخلاقی و فلسفی ما موجه میکند که تحت شرایطی، ولو خاص، تعداد زیادی از خشونتدیدگان فدا شوند تا چرخه خشونت پایان یابد نیز یکی از سوالاتی است که حسین شیخرضایی، پژوهشگر فلسفه در مطلبی با عنوان «خشونتپرهیزی: آری یا نه؟» به آن پرداخته است.
اعضای تحریریه این شماره را حسن نمکدوست تهرانی، محسن محمودی، نرگس کیانی، سما بابایی، آرمین هاشمی، امیر جدیدی و امین شکاری تشکیل میدهند و رئیس شورای سیاستگذاری این ماهنامه سیدغلامرضا کاظمیدینان، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقیپور، طراحی جلد: جلیل نوربخش، گرافیک: نگار آشتیانی و روابطعمومی: یگانه قاسمی هستند.
شماره 151 ماهنامه مدیریت ارتباطات را میتوان از دیجیکالا یا نسخه الکترونیک تمامی شمارهها را از مگیران، طاقچه و کتابراه تهیه کرد. علاقمندان جهت تهیه نسخه فیزیکی یا دریافت اشتراک میتوانند با شماره 021۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند.