تا چندی پیش شاهد این بودیم که به دلیل وضعیت بودجه در پروژه ها به جای ساخت موسیقی افرادی متبحر استخدام می شدند و بر اساس تم و فضای داستان کار انتخاب موسیقی را با عدد و ارقامی به مراتب پایین تر به عهده می گرفتند .اما اخیرا شاهد این مسئله هستیم که بدون توجه به فضای داستان از چهره های آماتوری که موسیقی ودرام و موسیقی برای درام را نمی شناسند سود می برند و حتی مخاطب عام هم متوجه می شود که این جنس از موسیقی برای این موقعیت و سکانس و فضای دراماتیک مناسب نیست.
و …
آیا این خبر مفید بود؟
– جایگاه موسیقی در پاساژهای روایت قصه
– جایگاه موسیقی در درام
برسیم. اما بدیهی است که در جریان اقتصادی پیش رو اولویت ها تغییر می کند و صاحبان اثر تنها به زرق و برق ظاهری سریال ها توجه کرده و موسیقی هایی اشتباه و نامرغوب نه تنها بر اثر کمک نمی کنند که عاملی موثر در آزار مخاطب هستند و شاید سازندگانی که در کارشان حرفه ای برخورد نمی کنند وتنها به وجوه بیزینسی کار می پردازند متوجه این خلل دراثرشان نشوند و حس کنند چگونه می شود با یک داستان جذاب و کلی بازیگر گران و چهره هم در جذب مخاطب شکست خورد.