هابل جیمز وب را از رده خارج می کند؟

ستاره نوترونی بقایای بسیار چگالی است که در اثر انفجار ستاره‌ای که سوخت آن تمام می‌شود، باقی می‌ماند. ستاره نوترونی مواد ستاره همراه را می‌کشد و باعث انفجار پرتوی ایکس می‌شود.


هابل جیمز وب را از رده خارج می کند؟

این عکس که در تاریخ ۱۰ اکتبر توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) که به طور مشترک این ماموریت را انجام می‌دهند منتشر شده است، یک خوشه ستاره‌ای کروی را نشان می‌دهد که در فاصله ۲۲ هزار سال نوری از زمین قرار دارد و پالت رنگی شگفت‌انگیزی از ستارگان با رنگ‌های مختلف را با وضوح قابل توجه نشان می‌دهد.

تصویر جدید، عمق خوشه ستاره‌ای کروی را با جزئیات بسیار بیشتری نسبت به تصویر قبلی نشان می‌دهد و تعداد زیادی از ستاره‌های سرخ و پیر را نشان می‌دهد که توسط گرانش متقابل‌شان به هم متصل شده‌اند.


انتهای پیام/

دانشمندان مطمئن نیستند که چه تعداد سیاه‌چاله با جرم ستاره‌ای یا جرم متوسط ​​در داخل خوشه‌های ستاره‌ای کروی مانند«ترزان ۱» کمین کرده‌اند. از آنجایی که دیدن سیاهچاله غیرممکن است، آن‌ها به جای تابش نور، آن را جذب می‌کنند و بهترین راه برای یک تلسکوپ به منظور تشخیص آنها، مشاهده تأثیر گرانشی آن‌ها بر ستاره‌های اطراف است که متأسفانه انجام این کار در یک خوشه ستاره‌ای کروی به دلیل چگالی ستارگان آن بسیار دشوار است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف