همۀ ابزارهای معاونت علمی را برای حمایت از نخبگان ساکن مناطق محروم به کار خواهیم گرفت

وی در حاشیه افتتاحیه آبادیران و پاسخ به این سوال خبرنگار علمی و فناوری برنا که نمایشگاه آبادیران برای معرفی فناوری‌های محرویت‌زدا است اما اگر نخبۀ ایرانی وجود داشته باشد که ساکن مناطق محروم است و توان توسعۀ محصول محرومیت زدایی را داشته باشد، شما چطور از وی حمایت می‌کنید، عنوان کرد: همانطور که گفتید شرکت هایی که اینجا هستند توانمندی‌هایی دارند که به درد مناطق محروم می‌خورد، این فناوری‌ها به صورت عمومی توسعه پیدا کرده‌اند اما توان ویژه‌ای هم داشته‌اند که امکان استفاده از فناوری‌های مذکور برای محرومیت‌زدایی ممکن شده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

معاون علمی رئیس جمهور: همۀ ابزارهای معاونت علمی را برای حمایت از نخبگان ساکن مناطق محروم به کار خواهیم گرفت


در گفتگو با برنا؛





منبع

این عضو کابینۀ سیزدهم تصریح کرد: موضوع دیگری که معاونت علمی با همکاری سایر نهادها مانند کمیتۀ امداد، بنیاد برکت و … دنبال می‌کند، “آموزش” نخبگان ایران اسلامی در مناطق محروم است. بر همین اساس کارگاه‌های مجازی و حضوری طراحی خواهد شد تا مستعدان این مناطق آموزش ببینند که چطور در این زیست بوم فعالیت کنند، برای این مهم از ظرفیت‌های سکوی مجازی آبادیران هم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/





به گفتۀ معاون علمی رئیس جمهور شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم از حمایت همزمان کمیتۀ امداد و معاونت علمی برخوردار خواهند بود.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ روح‌الله دهقانی، معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور روز گذشته با حضور در مصلی تهران، نخستین نمایشگاه فناوری‌های محرومیت‌زدا یا آبادیران را افتتاح کرد.

بخوانید:  عظمت این انقلاب را باید از وسعت کار دشمنان انقلاب فهمید/ دنیای غرب به دنیای غیرغربی به چشم گاو شیرده نگاه می‌کند


|

معاون رئیس جمهور در تشریح نقش کمیتۀ امداد و مجموعۀ تحت هدایت خود در اجرای موافقتامۀ مذکور به خبرنگار برنا گفت: حمایت‌ها به صورت مشترک توسط هر دو نهاد انجام خواهد شد. کمیتۀ امداد با توجه به فعالیت دفاتر خود در شهرها و شهرستان‌ها و ساختار اداری که دارد، موضوع کشف استعدادها را برعهده خواهد داشت و معاونت علمی بیشتر موضوع حمایت‌ها را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: معاونت علمی و کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) موافقت‌نامۀ تعهدآوری با یکدیگر امضاء کرده‌اند که هدف اصلی از آن پاسخ گفتن به موضوعی است که اشاره کردید. هردو نهاد دخیل در توافق مورد اشاره بر آن هستند که حمایت شایسته‌ای از نخبگان مناطق محروم انجام دهند. براساس توافقنامۀ امضاء شده کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) و معاونت علمی سعی خواهند کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مناطق محروم را به صورت ویژه حمایت کنند.