پاسخگویی به شکایات کاربران یزدی از سرعت اینترنت حداکثر ظرف 48ساعت 5 فروردین 140226 تیر 1401 از برنانیوز به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس است، هدف از راهاندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان عنوان کرد.وی اظهار کرد: در بهار سال جاری از 527 مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، 338 مورد در حوزه اینترنت، 108مورد تلفن همراه و اکثراً مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم تلاش خواهد شد، ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی را در این حوزه بهبود دهیم.پاکدل تصریح کرد: علیرغم عدم کاهش محسوس درخواست ها و حجم شکایات ثبت شده دربهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و فصل پیش، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتورها کاهش داشته و نسبت به SLA مناسب است؛ به طوریکه در فصل بهار میانگین رسیدگی به شکایات کمتر از ۲ روزکاری بوده در حالی که مهلت استاندارد تعیین شده برای پاسخگویی به شکایات (SLA) 10روز است.بر اساس این گزارش، کاربران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند. بخوانید: رونمایی از سرپرست جدید دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، بیشترین شکایات ثبت شده سامانه 195 در بهار سال جاری را مربوط به شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت عنوان کرد و گفت: این نوع از شکایات به طور میانگین کمتر از ۲ روز کاری توسط اپراتورهای ارائه دهنده خدمت، رسیدگی شده است.