پوشش بیمه سلامت برای ۱۱۱هزار نفر از پنج دهک اول استان مرکزی

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: جمعیت این استان یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۹ نفر است که از این تعداد ۶۴۴ هزار و ۷۰۹ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت است.

بوالحسنی اظهار کرد: دهک ششم برای برخورداری از مزایای این طرح باید ۲۰ درصد حق سرانه معادل ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال، دهک هفتم ۳۰ درصد حق سرانه معادل چهار میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دهک هشتم ۴۰ درصد حق سرانه معادل پنج میلیون و ۷۴۲ هزار ریال، دهک نهم ۵۰ درصد حق سرانه معادل هفت میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ ریال و دهک دهم ۱۰۰ درصد حق سرانه معادل ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال را پرداخت کنند.

به گزارش برنا از مرکزی ، بابک بوالحسنی در این خصوص  افزود: پوشش بیمه‌ای برای ۱۰ دهک جامعه که فاقد هرگونه بیمه بودند، از توفیقات دولت سیزدهم است که برای پنج دهک اول به شکل کاملا رایگان است.

بوالحسنی گفت: بیشترین جمعیت بیمه شده این استان در صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با ۳۲۴ هزار و ۹۸۱ نفر، کارکنان دولت با ۸۱ هزار و ۱۳۲ نفر، افرادی که از کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت برخورداری از خدمات بیمه سلامت معرفی شده‌اند، ۱۵ هزار و ۷۷۹ نفر( صندوق بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره)) و ۲۳ هزار و ۱۶۶ نفر در صندوق سایر اقشار که شامل طلاب، دانشجویان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و بهزیستی است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: افراد مشمول برای مشخص شدن از وضعیت دهک‌ خود باید در سامانه شهروندی ثبت‌نام کنند.

بخوانید:  اوقات شرعی بندرعباس در ۲۳ فروردین ۱۴۰۲

وی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۷۰ اتباع غیرایرانی هم در استان مرکزی از مزایای بیمه سلامت برخوردارند.



منبع

وی گفت: افراد برخوردار از بیمه سلامت رایگان تا قبل از سال گذشته شامل سه دهک بود که در سال ۱۴۰۲ به پنج دهک افزایش یافت.

وی عنوان کرد: جمعیت ۱۰ دهک برخوردار از این طرح در استان مرکزی تاکنون به ۱۹۵هزار و ۳۸۰ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۱ هزار و ۳۲۷ نفر رایگان است.