او شعار جوانگرایی و استفاده از چهرههای جوان در بخشهای مختلف کابینه و مدیریتهای کلان کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت سیزدهم به لطف خدا بخش زیادی از این شعار را تحقق بخشیده است؛ در وزارتخانهها و در بخشهای مختلف معاونتهای رئیسجمهوری؛ حضور چهرههای جوان و متخصصِ دهه شصتی مشهود است. لذا در این برنامه بنا داشتیم زمینهای فراهم کنیم تا این دوستان در برنامه حاضر شوند و ارائه گزارشی از فعالیتهایشان برای مردم داشته باشند.
او حضور مدیران دولتی در این رویداد را مهم دانست و تاکید کرد: گزارش پیشرفتهای انقلاب اسلامی از زبان مدیران دولتی همواره برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. ما این بخش را با همراهی خبرگزاریهای رسمی و شبکههای مختلف صداوسیما و فعالان عرصه فضای مجازی پوشش دادیم و زمینهای برای تولید محتوا ایجاد شد تا اتفاقی تبیینی و تاثیرگذار در سطح کشور برگزار شود.
آیا این خبر مفید بود؟
لطفی تصریح کرد: اقداماتی که ما برای تبیین دستاوردها در نظر گرفته بودیم چند بخش داشت که رویداد رسانهای «چه سفرهای کردهایم» یک بخش از آن است. نخستین بخشِ این رویداد به تولید محتوا اختصاص داشت که تولیدات خامی را در موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط پژوهشگران تولید و جمعآوری کردیم. این تولیدات در رویدادی فرهنگی و هنری که در مشهد مقدس برگزار شد، تبدیل به تولیدات هنری شامل اینفوگراف، موشنگرافیک، کلیپ، پوسترهای محتوایی و کتاب شد.
دبیر رویداد «چه سفرها کردهایم» تاکید کرد: ما در طول روزهایی که برگزاریِ این رویداد را داشتیم، برنامههای بسیاری را به صورت زنده روی آنتن بردیم. همچنین ویدیوهایِ بسیاری از حضور مسئولان در این رویداد تهیه و ضبط شده که به فراخور در طول سال از شبکههای سیما پخش خواهند شد.
لطفی تاکید کرد: به دلیل محدودیت در برنامهها، انتخاب مدیران برای حضور در این رویداد با دقت صورت گرفت و تلاش کردیم مدیرانِ ترازِ انقلاب اسلامی با اولویت جوانی و گفتمانی بودن را دعوت کنیم. البته که همه وزرا و مسئولان تراز اولِ کشور برای حضور در این رویداد دعوت شده بودند اما ما نسبت به مدیران جوان تاکید داشتیم و حدود 30 مهمان شامل معاونان رئیسجمهور، وزرا و برخی از معاونانِ وزیرانِ مختلف در برنامه حاضر شدند.
دبیر رویداد رسانهای «چه سفرها کردهایم» گفت: در کنار این اقدامات، شبکهای از مبلغان، شامل شخصیتهای تاثیرگذاری مانند طلاب، مدیران و حتی شخصیتهای بینالمللی از کشورهای اروپایی و آسیایی که میتوانستند در بین مردم حضور پیدا کنند و شبهات را برطرف کنند، ساماندهی شدند. این افراد حدود 900 نفر بودند.
دبیر رویداد «چه سفرها کردهایم» تاکید کرد: با توجه به استقبالی که از برنامه شده است؛ در تلاش هستیم تا فصل دومِ این رویداد را طراحی و آمادهی برگزاری کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا، محمدحسن لطفی دبیر رویداد رسانهایِ «چه سفرها کردهایم» در تشریح ابعاد این رویداد گفت: این برنامه بستری برای تبیین دستاوردها و پیشرفتهای انقلاب اسلامی توسط مدیران دولت سیزدهم است. در این میان تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی با اولویت گفتوگو با مدیران جوان برایمان بسیار مهم بود، چرا که شعار دولت جوانگرایی و استفاده از مدیران جوان است.