کرمان در حوزه دوربین‌ها و علائم ایمنی وضعیت مطلوبی ندارد/رتبه‌های آخر دریافت کمک‌های حوزه راهداری را داریم

وی خاطرنشان کرد: در یک تصادف خودروهای حمل اتباع غیرمجاز 10 نفر فوتی می‌دهد در حالی که استان هیچ تقصیری در این مسئله ندارد.

فداکار عنوان کرد: استان همه تلاش خود را می‌کند تا خسارت ناشی از سیل به حوزه راهداری را جبران کند و از معادن کمک‌های زیادی گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان با حضور رئیس پلیس راه کشور و معاونان سازمان راهداری اظهار داشت: در کنار طولانی‌ بودن راه‌های اصلی و فرعی استان، حمل بارهای معدنی نیز موجب ترافیک، تخریب جاده و بعضا حوادث می‌شود در حالی که خیلی از استان‌ها ممکن است این مسئله را نداشته باشند.

وی ادامه داد: پل شهرستان انار مدت‌ها متوقف مانده در حالی که آماده افتتاح بوده و عمده مشکل آن علائم است تا راه‌اندازی شود و از ترافیک شهری جلوگیری کند.

استاندار کرمان بیان داشت: کرمان در حوزه راه‌ها و راهداری تلاش‌های زیادی داشته و بعضا رتبه‌های اول کشور را داریم، اما در کمک به استان رتبه آخر هستیم.

فداکار تصریح کرد: وجود علائم ایمنی و دوربین‌های ثبت تخلف از وقوع حوادث به دلیل سرعت بالا و واژگونی جلوگیری می‌کند.


آیا این خبر مفید بود؟

استاندار کرمان با اشاره به خودروهای حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت در استان گفت: 10 درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند و 9 درصد تلفات جاده‌ای استان از اتباع است.

استاندار کرمان به مشکلات کرمان در بحث علائم ایمنی اشاره داشت و عنوان کرد: در حوزه دوربین‌ها و علائم ایمنی و امکانات جاده‌ای، استان کرمان وضعیت مطلوبی ندارد. اگر سرانه‌ای در این زمینه لحاظ می‌شود کرمان نیز باید از آن بهره‌مند شود.

بخوانید:  امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود/ استقلالی‌ها من را یاد مسابقه خرگوش و لاک پشت انداختند!

استاندار کرمان گفت: در جنوب کرمان 7 هزار کیلومتر راه روستایی است و حدود 40 درصد تلفات استان در این راه‌ها رخ می‌دهد. چون امکاناتی ندارند، ضمن اینکه این راه‌ها برای حجم بار و کامیون‌های بزرگ طراحی نشد‌اند.

وی ابراز داشت: راه‌های روستای استان کرمان به ویژه در جنوب و بخشی از شمال استان که معدنی هستند، راه‌های اصلی شد‌ه‌اند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

انتهای پیام





فداکار افزود: خودروهای قاچاق سوخت همانند بمب ساعتی در جاده‌ها هستند، این مسئله به استان تحمیل شده است و آمار تصادفات و تلفات ما را بالا می‌برند.

وی تاکید کرد: اگر سازمان راهداری و پلیس راه، برنامه ویژه‌ای را برای کاهش آمار تصادفات و حوادث ارائه و اجرا کنند، استان هم در حد توان مشارکت اضافه خواهد داشت تا با سرعت بیشتری پیش رود.

وی به حجم بالای حمل بار در فصل کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: جنوب استان در فصل برداشت محصول شاهد حضور ده‌ها هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین است و این مسئله، خطرپذیری را بالا می‌برد.