کنترل ساخت و ساز غیرمجاز باید در قزوین مکانیزه شود

رجحانی افزود: در حوزه ماشین‌آلات باید تقویم سه ماهه نیاز به ماشین آلات تهیه شود و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد تا بتوانند با مدیریت مناسبی تجهیزات را در اختیار قرار دهند و  پیشنهاد می‌شود شورای هماهنگی با حضور کلیه نهادهای حفاظتی متولی استان تشکیل شده و در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز اقدام شود.

 وی اظهارداشت: اعمال قانون باید به گونه‌ای باشد که سرمایه اجتماعی حاکمیت را افزایش دهد و ضروری است 70 درصد اقدامات تبیینی و محتوای فاخر تولید شود و علت برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز را تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، در کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز که در سالن جلسات بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت:  ساخت ‌و ساز غیرمجاز تخلف است اما نمی‌شود همواره با رویکرد تقابلی با آن برخورد کرد تا زمینه بروز تخلف از بین برود.
 
وی افزود: متاسفانه در برخورد با تخلف به موضوعات فرهنگی توجه‌ کمتری می‌شود و امسال بیش از یک هزار مورد تخلف در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد شده اما شاید تعدادی از این برخوردها اقدام تبیینی بوده و حفظ اراضی برای  زندگی همه ما و آیندگان مهم است و به منظور تامین غذا زمین باید حفظ شود و کشاورزی صورت گیرد و اگر حساسیت این موضوع را تبیین کنیم هر فردی می‌تواند نگاه نظارتی به این مسئله داشته باشد.
 
رجحانی بیان کرد: در حوزه تبیین، اقدامات کمی صورت گرفته و اگر زمین تغییر کاربری داشته باید تبیین شود و مردم بدانند که این تغییر کاربری آینده غذایی همه را به خطر می اندازد.

بخوانید:  پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور + فیلم

وی بیان کرد: کنترل مکانیزه با پهباد و ثبت تصویر ماهواره ای از جمله مواردی است که به عنوان مطالبات استان باید پیگیری شود و قزوین را به عنوان پایلوت کشوری مطرح کنیم.

رجحانی اظهارداشت: کنترل مکانیزه می‌تواند هزینه مبارزه با جرم را کاهش دهد و از طریق فناوری با کمترین اقدام حضوری موضوع نظارت بخوبی صورت گیرد.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: اگر بخواهیم با تخلف برخورد جدی کنیم باید ابزارهای نظارتی را به‌روز کنیم و کنترل به صورت مکانیزه صورت گیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: امور اراضی استان باید برنامه تبیینی طراحی کرده و از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کند تا همانطور که همیار پلیس در کاهش تخلفات رانندگی موثر بود، در این زمینه نیز موفق عمل شود و با آگاهی ‌بخشی به دانش‌آموزان نسل آینده نسبت به این موضوع حساس شود.

این مسئول افزود: برخورد با ساخت و ساز یک اقدام نهایی و قانون درستی است اما با تبیین درست می‌توان سرمایه اجتماعی را افزایش داد و از تخلفات نیز جلوگیری کرد و پیش از اینکه بنای خلافی ساخته شود اقدامات پیشگیرانه و نظارتی صورت گیرد.