نکتۀ نگران کننده برای پژوهشگران موفقیت بیشتر چنین ویدئوهایی برای جذب مخاطب است! برای مثال محتوایی حاوی تصاویری از صحنههای تیراندازی در یک مدرسه که توسط محققان در این پژوهش بررسی شد، بالغ بر یک میلیون بار دیده شده بود!
ولی پل در پاسخ به این ادعای سخنگوی یوتیوب تصریح کرد: «در گزارش ما صراحتاً آمده است که حساب برای کودکان نه ساله ایجاد شده است. صرف نظر از ابزار کنترلی والدین در یوتیوب، والدینی که نمیخواهند محتوای مضر به فرزندانشان توصیه شود، باید بدانند این شرکت راهی برای خاموش کردن الگوریتم فراهم نکرده است.»
نتایج تأمل برانگیز این پژوهش کاربردی نشان داد که الگوریتمهای یوتیوب حجم وسیعی از محتوای نامناسب مانند تصاویر بمباران، تیراندازی در مدرسه و … را در معرض دید کاربران کودک و نوجوان قرار میدهد.