۳۱۷ بیمار در استان قزوین در صف انتظار دریافت عضو اهدایی هستند


آیا این خبر مفید بود؟

ارداقیان یادآورشد: تعداد پیوندها از ۱۱ مورد به شش مورد کاهش یافت که بایستی این وضعیت با کمک اهدا کنندگان اصلاح شود.

ارداقیان یادآورشد: سال ۹۹ تعداد ۵۰ نفر بدلیل این که نتوانستند عضو پیوندی بگیرند فوت شدند و الان هم ۳۱۷ نفر چشم به راه هستند تا عضو بگیرند.

ارداقیان تصریح کرد:  در افراد نوبتی تعداد ۱۹ نفر برای دریافت قلب، ریه ۱۰ نفر، کبد ۱۰ نفر، کلیه ۲۴۱ نفر، لوزالمعده ۲۱۸ ، روده یک نفر و پانکراس ۱۸ نفر درفهرست دریافت عضو هستند.

محمد حسن ارداقیان در این مراسم اظهارداشت: انجمن اهدای عضو ایرانیان از سال ۹۸ در قزوین فعال شده و تا سال ۱۴۰۰ در تعداد رضایت گیری شاخص بودیم.





منبع

وی بیان کرد: در استان قزوین در حال حاضر ۳۱۷ بیمار در صف انتظار برای دریافت عضو اهدایی هستند و با کمکخیرین و ایثارگران امیدواریم زمان نوبتها کاهش یابد.

این مسئول اظهارداشت: در اهدای منجر به پیوند وضعیت خوبی نداریم و باید امسال شرایط بهتری را برای خود مهیا کنیم.

مسئول انجمن اهدای عضوی ایرانیان شعبه قزوین گفت: در سال ۱۴۰۰ در تعداد اهدای عضو منجر به پیوند رتبه ۲۵ در میان ۶۳ دانشگاه بودیم که این وضعیت روند نزولی داشته و در سال گذشته این جایگاه به رده ۴۱ سقوط کرد.

مسئول انجمن اهدای عضوی ایرانیان شعبه قزوین گفت: در استان قزوین در حال حاضر ۳۱۷ بیمار در صف انتظار برای دریافت عضو اهدایی هستند


بخوانید:  چرا کی روش نمی پذیرد که مقصر باخت خودش است

۳۱۷ بیمار در استان قزوین در صف انتظار دریافت عضو اهدایی هستند

وی اضافه کرد: از همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی تشکر می کنیم که حمایت های خوبی کردند تا کارها پیش برود و اعضای شورای اسلامی و شهردار محترم کنار ما بودند و تلاش کردیم زیرساختها را تامین کنیم و صدا و سیما در فرهنگ سازی کمک موثری کرد.


photo_2023-07-03_23-35-11

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ دومین جشن اهدای عضو(نفس) و تجلیل از خانواده های اهدا کننده عضو دوشنبه شب با حضور کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان ، قبادی مدرس اهدای عضو، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش، دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان، مظفری مدیرعامل و ارداقیان رئیس انجمن اهدای عضو استان قزوین و جمعی از خانواده های اهدا کننده در فرهنگ سرای بانو برگزار شد.

در ادامه از 36 خانواده اهدا کننده عضو تجلیل شد و از سوی مدیران دعوت شده به مراسم هزینه اعزام این خانواده ها به مشهد مقدس تقبل شد.

انتهای پیام

09

088


|