آبرسانی به ۱۰۶ روستای چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم محقق شد

کریمی قرارداد چهارمحال و بختیاری را برای ۴۴ روستا اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا، ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تصفیه‌خانه طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن برای شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخ‌شهر و بن فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

به گزارش برنا؛ محمد کریمی روز شنبه تاکید کرد: با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.

کریمی اظهار داشت: آب چشمه دیمه، چشمه زیر آبشار کوهرنگ، چاه‌ها و طرح بن به بروجن به‌عنوان منابع تأمین آب آشامیدنی شهرکرد است.

 



منبع

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: آب کوهرنگ هم‌اکنون در تمامی مخزن‌های آب آشامیدنی شهرکرد وارد می‌شود و مردم مناطق مختلف شهر از آن بهره‌مند خواهند شد.

کریمی گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش، آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیکر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.

بخوانید:  دستور تخلیه رفح غیرقابل است

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی گفت: اسفندماه سال گذشته مخازن آب آشامیدنی شهرکرد بیش از ۹۷ درصد پُر بود و برای نخستین بار تماسی از سوی شهروندان مبنی بر قطعی آب نداشتیم.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و هم‌اینک همه شهرستان‌های این استان درگیر خشکسالی است.

وی یادآور شد: همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵۳ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستاهای سردشت و دودرا از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شد.

وی افزود: در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

وی افزود: در ۲ ماه اخیر کمترین برداشت را از چاه‌های شهرکرد داشتیم که این روند بر تقویت آبخوان دشت شهرکرد کمک می‌کند.

وی افزود: اُمید است سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.