آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی باعث خروج آن از فهرست جهانی یونسکو می‌شود؟/ پس از اتمام آتش‌سوزی، مسئولان آن را به فراموشی می‌سپارند

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات ادامه داد: نکته قابل اهمیت در سال جاری این است که  شدت و وسعت آتش سوزی ها تغییر کرده و این موضوع بسیار نگران کننده‌ای است.

هادی کیادلیری رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا درباره علت بروز آتش سوزی در جنگل های هیرکانی اظهار کرد: در فصل پاییز به دلیل اینکه گازهای گرم مدیترانه ای می وزد،  رطوبت کاهش پیدا می کند و در نتیجه درجه حرارت بالا می رود و باعث وقوع آتش سوزی می شود. البته تاکنون علت دقیق بروز آتش سوزی  از طریق مراجع رسمی اعلام نشده است.


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات درباره خروج جنگل های هیرکانی از فهرست جهانی یونسکو توضیحاتی ارائه داد.



آیا این خبر مفید بود؟


|

آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی باعث خروج آن از فهرست جهانی یونسکو می‌شود؟/ پس از اتمام آتش‌سوزی، مسئولان آن را به فراموشی می‌سپارند کیادلیری درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وقوع آتش سوزی امکان خروج جنگل های هیرکانی را از فهرست جهانی یونسکو دارد یا خیر گفت: این اتفاق به شدت آتشذسوزی وابسته است. همه بخش های جنگل های هیرکانی در ثبت یونسکو نیست و سه سایت از جنگل های هیرکانی به ثبت یونسکو رسیده درصورتیکه بخش ها ثبت شده آتش بگیرد الزاما از لیست فهرست جهانی یونسکو خارج نمی شود و توانایی هر یک از این اکوسیستم متفاوت است.

بخوانید:  اوقات شرعی تبریز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲