“آتشکده سرابله” یکی از آثار دیدنی و تاریخی دوره ساسانیان در ایلام

هر ساله تعداد زیادی گردشگر و مسافر در ایام مختلف سال در مناطق مختلف از این آتشکده بازدید به عمل می آورند، این آتشکده همراه با جاذبه طبیعی و دیدنی توجه گردشگران خارجی را هم به خود جلب کرده است.

در سالهای اخیر به رغم ظرفیتهای مهم شهرستان چرداول، به خوبی گردشگری و  آثار شهرستان در مسیر کمک به توسعه قرار نگرفته است که در این بین با توجه به ظرفیتهای موجود و توجه گردشگران، توسعه زیرساختهای شهرستان بسیار مهم است.

download

کوه خرم در دو کیلومتری شمال شرق و کوه لنه در سه کیلومتری غرب روستا قرار گرفته و همچنین وجود رودخانه، کوهها، پوشش گیاهی و حیات وحش از مهمترین جاذبه های طبیعی این روستا  به شمار می رود.

طبیعت زیبا، آب و هوای معتدل، سر سبز بودن، کشاورزی، باغات و آب های خروشان در کنار تاریخ و آثار باستانی باعث شده این شهرستان کانون توجه گردشگران باشد.

این شهرستان در شمال استان ایلام، بین کوه های بسیار زیبای “لنه” و “چرمین” قرار گرفته و قدمت آن به دوره ساسانی بر می گردد. بیش از ۱۸۰ اثر تاریخی در این شهرستان قرار دارد که حکایت از قدمت دیرینه این منطقه دارد.

یکی از نقاط مهم و زیبای استان ایلام که از لحاظ گردشگری و کشاورزی ظرفیتهای بسیار زیادی دارد، شهرستان چرداول بامرکزیت شهرسرابله است .

 این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است



منبع

#آتشکده سرابله#

آتشکده سراباه در مرکز شهرستان مربوط به دوره ساسانیان است، که درسه کیلومتری شهر سرابله مرکزشهرستان چرداول قرارگرفته است

بخوانید:  شگفت‌زدگی رونالدو پس از دریافت جایزه گینس