آتش سوزی در چرداول مهار شد



به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام،علی محمدی ظهر جمعه اظهار کرد:  بدنبال اطلاع رسانی ودرخواست کمک از مردم ودوستداران طبیعت به منظور مهار  این آتش‌سوزی در محدوده  روستای جوب شیرعلی وگلمه  با همت دوستداران طبیعت، جوامع محلی، سپاه پاسداران،نیروی انتظامی، همیاران طبیعت، نیروهای یگان حفاظت و کشاورزان مهار شد.
وی بیان کرد: وسعت آن بخش از مزارع وجنگل مناطق  گلمه و نثار چرداول درمحدوده جوب شیرعلی  تحت تاثیر آتش قرار گرفته است هنوز مشخص نیست.
فرماندار چرداول گفت: علت آ تش سوزی در مناطق یاده شده بعلت اینکه تعدادی از کشاورزان پس چرای مزارع خود را اتش زدند باعث سرایت اتش به سایر  مزارع ومناطق جنگلی گردیده است و  موضوع در دست بررسی می باشد.
وی افزود: با کشاورزانی که پس‌چرای مزارع خود را بعد از برداشت محصول آتش می‌زنند، برابر قانون برخورد می‌شود.
محمدی یادآور شد: برخی مواقع دیده می‌شود که کشاورزان پس‌چرای مزارع خود را بعد از برداشت محصول آتش می‌زنند که این اقدام، علاوه بر تبعات منفی زیست‌محیطی، باعث سرایت آتش به دیگر مزارع یا اراضی مرتعی و جنگلی می گردد.
وی ادامه داد: تذکرات لازم در این خصوص به دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و جهادکشاورزی داده شده است.
فرماندار چرداول با اشاره به تراکم پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی و احتمال سرایت آتش به این اراضی، به کشاورزان توصیه کرد که از آتش زدن اراضی کشاورزی خود بعد از برداشت محصول اجتناب کنند ودرصورت چنین کاری به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فرماندار چرداول در پایان از زحمات وتلاش کلیه کسانی که در مهار اتش سوزی مناطق کشاورزی وجنگلی امروز در چرداول همکاری داشتند قدردانی نمود.

بخوانید:  ایران بیست و ششم شد

انتهای پیام



منبع