آتش نشانان شهرداری در حوادث با اعضای مدیریت بحران هماهنگ باشند



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی محمد روستا در جلسه ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ و بحران در رابطه با ارتقاء سطح آمادگی واحدهای بحران شهرداران با اشاره به اینکه وظیفه آتش نشانان حساس و مهم است، افزود: آتش نشانی هرگونه خدمات حفظ ایمنی را شامل می‌شود و مردم آتش نشانان را موجب سلامت و حیات جامعه می‌دانند.

وی عنوان کرد که آرامش آتش نشان در مواجهه با گروه‌های هدف به هنگام حادثه، بیش از خاموش کردن آتش تاثیرگذار بوده در تسکین حادثه دیدگان حائز اهمیت است.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: شهر ایمن مرهون خدمات آتش‌نشانان است و با نگاه پیشگیرانه این ایمنی و امنیت به شرایط مطلوب خواهد رسید.

روستا ابراز داشت در تجهیزات و امکانات، محدودیت و مشکلات داریم و در تلاش و پیگیر هستیم تا در سطح ملی این مشکلات را با تامین آنها حل کنیم.

وی به تعهد، مسئولیت پذیری و میزان حسایت کار آتش نشانان اشاره و عنوان کرد: اقدامات آتش‌نشانان در واقع تلاش و مجاهدت، ایثار و گذشت از جان و مال خود در راه خداست.

معاون عمرانی استانداری ارتقاء سطح آمادگی جسمانی و افزایش سرعت عمل آتش نشانان را امری ضروری دانست و گفت: ضریب بالای ایمنی، ارتباط مستقیمی با توسعه یافتگی دارد.

معاون امور عمرانی با تاکید بر اینکه، همه دستگاه های اجرایی استان در مدیریت و پاسخگویی به بحران مسئولیت دارند، ابراز داشت در شهرها واحدهای بحران شهرداران و دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها بازوان مدیریت بحران هستند.

روستا تاکید کرد: هماهنگی در مدیریت بحران با دستگاه های اجرایی در شهرستان ها ضروری است تا بدین طریق موضوعات و چالش ها در حوزه بحران رفع شود.

بخوانید:  تاسیس بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی به تصویب رسید

معاون امور عمرانی با تاکید بر اینکه، همه دستگاه های اجرایی استان در مدیریت و پاسخگویی به بحران مسئولیت دارند، ابراز داشت در شهرها واحدهای بحران شهرداران و دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها بازوان مدیریت بحران هستند.

روستا تاکید کرد: هماهنگی در مدیریت بحران با دستگاه های اجرایی در شهرستان ها ضروری است تا بدین طریق موضوعات و چالش های در حوزه بحران رفع شود.

معاون عمرانی استانداری به تلاش بیشتر برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن در پیشگیری و مقابله با حوادث و بحران ها بین مردم و در سطح ادارات استان تاکید کرد و افزود: برخورداری از آموزش ها و تجهیزات از ضرورت های اصلی است.

روستا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با بحران هایی همچون سیل و سرما زدگی مواجه بودیم و اکنون با آتش سوزی ها روبرو هستیم اظهار داشت: مشارکت تمام دستگاه های اجرایی استان برای مدیریت بحران ها الزامی است.

معاون عمرانی استانداری با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های اجرایی استان در مواجهه با پیک گرما تاکید کرد ‌و افزود: سال گذشته با مدیریت درست انرژی از بحران گرما و تنش آبی عبور کردیم که امسال هم این اقدامات باید به شکل بهتری انجام گیرد.

در پایان این نشست از همکاری و مشارکت در رابطه با اطفاه حریق از پرسنل آتش‌نشانان استان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام 
 



منبع