آزمون و خطا در مسیر فیلمسازی برای هنرجویان

در این نهاد مباحث تئوری و رویکرد عملی کنار یکدیگر است و به غیر از آن هم حرکت به سمت سینمای تجربی را طی می‌کند و سعی دارد فیلمساز را به مسیرهای تازه‌ای برساند که جریان فیلمسازی نیز از آن متاثر می‌شود.

وی افزود: البته تجربه به معنای کلی آن که آشنایی ابتدایی هنرجو با مقوله هنر فیلم و سینماست، نیز اتفاق می‌افتد.

حسن لطفی مدرس و نویسنده و کارگردان سینما معتقد است هنرجو در دوره‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران به خوبی با فیلمبرداری، تدوین، فیلمنامه‌نویسی و… به شکل عملی آشنا شده و با آزمون و خطا فیلمسازی را یاد می‌گیرد.

حسن لطفی نویسنده، کارگردان و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار برنا به قابلیت‌ها و توانمندی نسل جدید در عرصه فیلمسازی اشاره کرد و  گفت:

لطفی درباره تمرکز جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره سی‌ونهم بر مقوله ژانر توضیح داد: در دوره جدید جشنواره توجه به تنوع سینما و ژانر اتفاق خوبی است و یه تدریج انجمن و جشنواره را تبدیل به نهاد و رویدادی می‌کند که جوانان با هر سلیقه‌ای سینمای مطلوب خود را در آن می‌یابند. زیرا تجربه و سینمای تجربی هر دو نیازمند داشتن جسارت و روحیه تجربه‌ کردن هستند.


انتهای پیام/





منبع

آرزو می‌کنم نسل جدید که با دیدن فیلم‌هایشان احساس خوبی پیدا می‌کنم و می‌بینم که نسبت به ما قدرتمندتر عمل می‌کنند، جسارت داشته باشند و فیلم کوتاه را همیشه و همه جا مهم و برجسته ‌کنند.


|

 آزمون و خطا در مسیر فیلمسازی برای هنرجویان