آغاز به کار ستاد انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رحمان جلالی در اولین جلسه ستاد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان عنوان کرد: با دستور مستقیم وزیر کشور در خصوص آغاز فرآیند رسمی انتخابات در کشور و به تبع آن دستور  استاندار، اعضای ستاد و کمیته‌های ذیل آن در استان تشکیل جلسه دادند، جدول زمانبندی آماده شده و کل فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۳۰ روزه انجام خواهد شد.  
وی اظهار داشت: رسما از روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ماه و طی یک فرآیند یک روزه، تشکیل هیات‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی را خواهیم داشت و دستورالعمل آن به کل فرمانداران ابلاغ خواهد شد.  
جلالی افزود: ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۰ تا ۱۴ خرداد ماه انجام می‌شود و از روز ۱۵ خرداد تا ۲۱ خرداد رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان را خواهیم داشت.  
رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان توسط وزارت کشور به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از روز ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه فرآیند تبلیغات داوطلبان خواهد بود و ۸ تیر ماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود.  
جلالی گفت: داوطلبان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ می‌توانند برای ثبت‌نام به محل وزارت کشور مراجعه کنند.  
وی، حداقل سن ۴۰ سال تمام و حداکثر سن ۷۵ سال تمام را برای داوطلبان اعلام کرد و افزود: حداقل مدرک تحصیلی نیز کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت  بهداشت و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.  
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: در ستاد انتخابات استان بر مبنای جدول زمان‌بندی و با توجه به آسیب‌شناسی از دوره انتخابات مجلس، فرآیند انتخابات را بررسی و احصا کنیم و بر مبنای آن راهبر‌هایی که مورد تاکید رهبر بوده از سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را تدوین خواهد کرد.  
جلالی گفت: دو قرارگاه جهاد تبیین و قرارگاه رسانه‌ای برای روشن‌سازی مردم کار خود را از امروز آغاز خواهند کرد و کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد انتخابات وظیفه اطلاع‌رسانی و جریان‌سازی را انجام خواهد داد.  
وی عنوان کرد: همچنین اطلس امنیتی حوزه‌های انتخاباتی یک بار دیگر بروز خواهد شد و کار بر مبنای آن پیش خواهد رفت.  
جلالی گفت: مسائل پشتیبانی و زیرساختی باید مرور شوند، در حوزه سلامت انتخابات نیز نشان از وحدت و همدلی حوزه اجرا و نظارتی است، اعتقاد ما بر این است که بار دیگر حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی، انقلاب و حماسه دیگری را ثبت خواهند کرد.  
انتهای پیام

بخوانید:  حضور پررنگ گروه صنعتی پویان در رویداد جامع معدن و صنایع معدنی



منبع