آغاز به کار نمایشگاههای بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی از امروز در شیراز

بهزاد احمدی با بیان اینکه در نمایشگاه اجازه نمی‌دهیم کالایی جز ساخت داخل وارد شود افزود:در حال حاضر  ۴۰۰ فروشگاه صنایع دستی در سطح استان داریم  که از ١١١ مورد آن بازدید شده و به ۵۴ فروشگاه هم اخطاریه داده شده است.

وی افزود:از ابتدا سال تا کنون ٢٣ واحد گردشگری شامل ٢ هتل، ٦ اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بومگردی و چند مجتمع گردشگری در فارس راه اندازی شده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز در این نشست گفت: طبیعی است که به دلیل تاخیر در برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس و نزدیک شدن به نمایشگاه بعدی در تهران به دلیل اتفاقات اخیر از استقبال خوبی مواجه نشویم اما در عین حال تمام تلاشمان این است که نسبت به سایر نمایشگاه‌های برگزار شده، خروجی بهتری داشته باشیم.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از امروز تا ۲۳دیماه در محل دایمی نمایشگاههای فارس آماده حضور علاقه مندان به این حوزه است 

 





*ایجاد کمپینگ گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس

سید مؤید محسن‌نژاد اظهار داشت: در کنار نمایشگاه گردشگری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی نیز با حضور ٢٧ استان برگزار می شود.

_BAS6071

محسن نژاد گفت: همچنین در حوزه میراث فرهنگی نیز  ٣٠ پرونده آثار تاریخی غیر منقول برای ثبت در فهرست ملی تهیه شده و در کنار آن ١١ اثر تاریخی منقول، ١٥ پرونده آثار معنوی، ۸ پرونده آثار طبیعی، ٣ اثر تعیین حریم پرونده تهیه  و حفاظت و مرمت بیش‌از ۵۰۰ شی تاریخی و فرهنگی  و ساماندهی ٢٢٥٠ اشیاء فرهنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

بخوانید:  وحدت کلمه، کلید واژه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم در ادامه این نشست تاکید کرد که در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی به هیچ وجه کالای فروشی نمایشگاهی نداریم بلکه همه تولیدی است و همه شرکت کنندگان دارای درجه یک هنر یا نشان ملی هستند.

ابراهیم بختیاری، از ایجاد کمپینگ گردشگری در نمایشگاه گردشگری پارس امسال خبر داد و افزود: در خصوص  حضور کم رنگ هتل‌های شیراز در نمایشگاه امسال طبیعی است هتلی که ١٠ درصد ضریب اشغال دارد، تمایل چندانی برای حضور در نمایشگاه نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان یکی از اولویت‌های در این حوزه از جمله ساخت موزه گفت: در همین ارتباط مقرر شده بود که فاز یک باغ موزه مشاهیر تا پایان امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل بحث تملک، احتمالا با تاخیر زمانی مواجه شویم.

محسن نژاد گذری هم به موفقیت‌های فارس در حوزه گردشگری نوروز زد و گفت :در این رابطه تلاشمان این بود تا تمرکز را از شیراز به سایر شهرستان‌ها ببریم.اطلاع رسانی‌ها سبب شد تا توزیع سفر انجام شود.

*به هیچ وجه کالای فروشی نمایشگاهی نداریم

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این دوره از نمایشگاه پرداخت و با اشاره به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه از دهه هفتاد تا کنون گفت: امسال به رغم اینکه نمایشگاه بین‌المللی است اما با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاده، احتمالا شرکت کننده خارجی نخواهیم داشت. 

بخوانید:  مسئول جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قزوین منصوب شد.