آغاز سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با اجرای مجلس امام رضا (ع)

دبیر اجرایی سوگواره ملی تعزیه ده زیار این سوگواره را یک کارگاه آموزشی بسیار موثر برای تعزیه‌خوانان استان دانست و گفت: حضور و اجرای اساتید تعزیه ایران در این سوگواره باعث شده تا با انتقال تجربیات سطح کیفی تعزیه استان نیز ارتقا پیدا کند.

انکوتی از اجرای گروه تعزیه شهر خمین زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در شب ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سوگواره ملی تعزیه ده زیار هر ساله به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و به همین دلیل اجرای گروه شهر خمین در این دوره سوگواره انتخاب شده است.


|





منبع

دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۴۰۰ ذاکر تعزیه خوان از سراسر کشور به استان کرمان و روستای ده زیار به‌عنوان روستای تعزیه ایران و یکی از خاستگاه‌های تعزیه کشور سفر می‌کنند و اجرای تعزیه دارند افزود: در دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار مجالس تعزیه شهادت امام رضا (ع)، مسلم بن عقیل (ع) و شهادت هانی بن عروه، شهادت حضرت عباس (ع) ، حضرت علی اکبر (ع)، حربن یزید ریاحی، طفلان مسلم (ع)، شهادت امام حسین (ع)، طارق بن کثیر، عمر بن عبدود، و مجلس تعزیه شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) شبیه‌خوانی می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟


انتهای پیام

وی با تقدیر از همکاری بسیار خوب مردم روستای ده زیار در برگزاری سوگواره و فضای اربعینی ایجاد شده در روستا به واسطه مشارکت مردم در پذیرایی و اسکان شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالهای آینده با تامین زیرساخت‌ها مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود.

بخوانید:  آن چیزی که در حال اکران است سینمای ایران نیست + ویدیو


آغاز سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با اجرای مجلس امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار همزمان با شام ولادت امام هشتم با استقبال باشکوه مردم در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) آغاز به کار کرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف