آغاز واکسیناسیون ۲ میلیون راس دام سبک سیستان و بلوچستان علیه طاعون

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟





منبع

وی گفت: در راستای پیشگیری از بیماری، واکسیناسیون جمعیت دامی می‌تواند در ایجاد ایمنی مناسب در دام موثر واقع شده و منتج به سلامت دام، افزایش تولید، سلامت محصولات دامی و پیشگیری از شیوع بیماری در دام‌های اهلی و در حیات وحش شود.



معزی اظهارداشت: در راستای اجرای برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همزمان با سراسر کشور در استان فاز واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز شده است.


|

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، دکتر ویدا معزی اظهارداشت: دام و صنایع وابسته به آن یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور هستند و اینکه عمده پرورش دهندگان دام سبک از اقشار ضعیف جامعه (روستایی و عشایری) به عنوان ذینفعان اصلی این سرمایه محسوب می‌شوند بنابراین حفظ حراست از سرمایه‌های دامی کشور به عنوان یکی از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور، یک اصل مهم تلقی می‌شو.

بخوانید:  تیم شهید نادری روستای تکه قهرمان دو صحرانوردی نهاوند شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی با واگیری بالا در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR هست که منجر به بروز تلفات وسیع در جمعیت دام سبک می شود.