آغاز پویش استفاده از ظرفیت های مردمی جهت خدمت رسانی به مددجویان بهزیستی

محمدپوری با اشاره به اینکه هفت پویش در ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود، افزود: میزبان همدلی (معرفی سازمان، استقرار غرفه های اشتغال و اورژانس اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهرها) برنامه ضیافت مهربانی (حضور مسوولین و شخصیت ها در مراکز و منازل مددجویان با رعایت ملاحظات سازمانی)، برنامه افطاری ساده (برپایی افطاری ساده در معابر مجاور مراکز بهزیستی) از جمله این پویش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حس همبستگی میان خیران و مسوولان در مراکز بهزیستی در دستور کار قرار دارد، گفت: در این راستا ضیافت افطاری برای نیازمندان و برنامه‌های فرهنگی با همکاری گروه‌های جهادی و در راستای ارتباط بیشتر سازمان با ظرفیت‌های مردمی در مراکز بهزیستی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، پروین محمدپوری افزود : این نهاد در تلاش است تا از تمامی ظرفیت‌های مردمی موجود در راستای خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استفاده کند.

محمدپوری با اشاره به هدف اصلی از راه اندازی این پویش ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و همکاری گروه‌های جهادی به‌منظور ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی با مجموعه‌ها و کنشگران مردمی محله در راستای حل مسایل جامعه هدف سازمان با رویکرد محله محوری است.

وی تاکید کرد: برنامه ضیافت خانه خدا (حضور مدیران کل، معاونین، روسای بهزیستی شهرستان‌ها در مساجد با محوریت تببین مسایل بهزیستی و برپایی میز خدمت)، پویش ضیافت همدلی (پویش تخصصی حمایت از خانوارهای دارای حداقل سه عضو معلول)، مهرواره در محضر ولی نعمتان (پیوند نهادها و گروه های مردمی و جهادی با مددجویان با محوریت مراکز مثبت زندگی با نظارت بهزیستی و رعایت ملاحظات سازمانی) و پویش عید همدلی (جمع آوری وجوهات مرتبط با فطریه و کفاره) از جمله سایر برنامه‌ها و پویش‌های بهزیستی استان در ایام ماه مبارک رمضان است.

بخوانید:  برگزاری اولین رویداد ملی تولیدکنندگان چادر و ملزومات حجاب در مشهد



منبع

وی با بیان اینکه همکاری و مشارکت جهادی مردم، تحقق بسیاری از برنامه‌های محرومیت‌زدایی را ممکن می‌کند، اظهار کرد: پذیرای تمام خیران در ارایه خدمات به جامعه هدف هستیم چرا که خیران بازوان توانمند این نهاد هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، امید افزایی در میان جامعه هدف از طریق پیگیری رفع مسائل آنها مورد توجه است.