آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شده است


مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شده است

مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان گفت: آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم به نحو مطلوبی کنترل شده و سمپاشی‌ها و شرایط جوی آب هوا استان تاثیر بسزایی در کنترل آن داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قرارگاه پدافند زیستی استان کرمان با محوریت مبارزه با آفت برگخوار پاییزه در محل فرمانداری شهرستان ارزوئیه و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و امام جمعه ارزوئیه و تعدادی از کشاورزان پیشرو شهرستان برگزار شد.  
ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان در این جلسه بیان کرد: برابر با مصوبات قبلی قرارگاه پدافند زیستی استان در زمینه کنترل آفت، استاندار اعتبار مناسبی به شهرستان ارزوئیه تخصیص داده است کما اینکه تاکنون آفت در گندم به نحو مطلوبی کنترل شده است که سمپاشی‌ها و شرایط جوی آب هوا استان تاثیر بسزایی در کنترل آن داشته است.  
وی افزود: جهاد کشاورزی، بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها باید پای کار باشند و در زمینه آموزش کشاورزان، تامین تراکتور و سمپاش‌ها، رصد و پایش مزارع به خرده مالکان یاری رسانند.
کریمی با اشاره به احتمال طغیان آفت از تیر ماه گفت: اکنون جهاد کشاورزی باید تصمیم‌گیری کند که آیا باید کشت این محصول ممنوع گردد یا محدود و سوالات دیگری از جمله اینکه، کشت‌های جایگزین برای این محصول چیست؛ تمام عواقب کشت جایگزین باید درنظر گرفته و زیرساخت‌ها فراهم شود تا با همفکری و مشارکت مرکز تحقیقات کشت جایگزین اعلام شود.  
رضا اسماعیل کاخ فرماندار ارزوئیه با اشاره به مخاطرات بخش کشاورزی گفت: کشاورزان، بخش‌های خصوصی، اتحادیه‌ها و صنوف باید پای کار باشند و کشاورز نباید دغدغه تولید داشته باشد.  
وی همچنین به مشکلات کشاورزان پیرامون قطعی موتورپمپ‌ها، پرداخت مطالبات گندمکاران، افزایش ساعت کاری مراکز خرید وهمکاری نیروی انتظامی در فصل برداشت و تعیین مرکز خرید کلزا اشاره کرد و افزود: باید گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات و چالش‌های کشاورزان برداشته شود.  
علی باقری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به مشارکت همه مردم با توجه به شعار سال، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و بهره‌گیری از دانش همه اقشار جامعه و با هدف مشارکت همگان بتوانیم تولید را افزایش دهیم و گامی موثر در راستای حل مشکلات و چالش‌های کشاورزان برداریم.
انتهای پیام

بخوانید:  امدادرسانی هلال احمر به ۱۷۰ نفر در سیل سیستان و بلوچستان



منبع