آمادگی ایران جهت اجرای طرح کشت جایگزین خشخاش در افغانستان

به گزارش خبرگزاری برنا، اسکندر مؤمنی با مارکوس پوتزل معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان (یوناما) و هیأت همراه دیدار کرد و در این دیدار ضمن بیان اقدامات و دستاورد‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران، بر این نکته تأکید کرد که کشورمان همواره حامی صلح، توسعه و امنیت پایدار در افغانستان و منطقه بوده و تجربه اقدامات ایران نیز شاهد این مدعا است.

وی همچنین با اشاره به همکاری کشورمان با دفاتر سازمان ملل متحد و اجرای طرح‌ها و اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با مواد مخدر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران و این ستاد برای همکاری با سازمان ملل متحد و اجرای طرح‌های کشت جایگزین، توسعه پایدار و کاهش تولید در افغانستان تأکید کرد.

در این دیدار، نمایندگان دفاتر یوناما در جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، منطقه، و نیز تعدادی از مدیران ستاد و نماینده وزارت امور خارجه کشورمان حضور داشتند.

گفتنی است، مارکوس پوتزل سال گذشته از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد به‌عنوان معاون نماینده ویژه در امور افغانستان منصوب شد و پیش‌تر سفیر آلمان در افغانستان و نماینده ویژه در امور افغانستان و پاکستان بوده است.

همچنین مارکوس پوتزل ضمن قدردانی از اقدامات ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و به‌ویژه مبارزه با مواد مخدر، از کشورمان خواست تا سازمان ملل متحد و مأموریت خود را به منظور دستیابی به راه حل پایدار یاری کند.

انتهای پیام/ 



منبع