آمادگی دستگاه های خدمات رسان کلانشهر کرج در زمستان پیش رو

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، غفور قاسم پور ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج که با حضور منوچهر غفاری سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز، شهرداران، بخشداران و نمایندگان دستگاه های خدماتی در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد؛ اظهار کرد: آمادگی همه مدیران و دستگاه های اجرایی در مواقع بحران به ویژه در بحث زلزله ضروری است. 

فرماندار کرج  در ادامه با قدردانی از شرکت برق در ارائه خدمات و پیشگیری از خاموشی ها افزود: اقدامات شاخه زنی درختان برای پیشگیری از قطعی برق به زمان های مناسبی از سال موکول شود. 

انتهای پیام/

فرماندار کرج گفت: در آستانه زمستان و نزولات آسمانی دستگاه های خدماتی ماشین آلات خود را بروزرسانی و در آماده باش کامل قرار دهند. 

معاون استاندار گفت: در شهر کرج و شهرهای اقماری، نقاطی مانند بهشت سکینه، نهر دلمبر، انتهای مسیر اتوبان همت، لایروبی ضروری است و آمادگی کامل اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی در 3 ماه پایانی سال و بارش های فصلی این ایام ضروری است. 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد پروژه گاز رسانی به  روستاهای باقی مانده در بخش آسارا گفت: از دستگاه های خدمات رسان می خواهیم که تا  چند ماه باقی مانده به پایان این طرح بزرگ همکاری لازم را با شرکت گاز داشته باشند و طبق حرایم پیش بینی شده با هماهنگی دستگاه ها عملیات عمرانی انجام شود. 

وی ادامه داد: آموزش مستمر در طول سال به ویژه در حوزه مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استمرار بخشیده شود. 

بخوانید:  مسابقات کشتی آزاد جام تختی

قاسم پور در بخش دیگری گفت: یکی از نیازهای روستایی در بخش آسارا، به ویژه 2 روستای روستای مورود و لانیز توسعه زیرساخت های ورزشی است از این رو اختصاص زمین برای فعالیت ورزشی بانوان در این روستاها فراهم شود. 

وی افزود: آبخیزداری در ارتفاعات از سرریز شدن بارش ها به مرکزیت شهر  و وقوع سیلاب های شهری جلوگیری بعمل می آورد. 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

فرماندار کرج در جلسه مدیریت بحران شهرستان امکانات و تجهیزات دستگاه های خدمات رسان را مورد ارزیابی قرار داد و بر ضرورت پیگیری کمبودها و کاستی های موجود تاکید کرد. در پایان این جلسه توسط اداره مدیریت بحران شهرستان کرج مانور صفر آمادگی دستگاه ها در برابر زلزله برگزار شد. 

قاسم پور همچنین در بخش دیگری پیرامون مدیریت آلودگی هوا نیز گفت: ضمن توجه به اجرای طرح معاینه مستمر فنی خودروها، دستگاه های اجرایی با هوشمند سازی تاسیسات خود نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارند. 

 






آیا این خبر مفید بود؟

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اجرای طرح پروژه گاز رسانی بخش آسارا نیز گفت: این طرح بزرگ با موانع و مشکلاتی در عملیات اجرایی مواجه بود  که با توجه به اینکه خواسته مردم بود و استاندار محترم نیز به جد پیگیر تحقق این مهم هستند تا این پروژه زودتر به اتمام برسد؛ مرحله نهایی خود را طی می کند.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حوزه آبخیزداری در ارتفاعات شمال استان گفت: کلیه تمهیدات پیش بینی شده در روستاها به ویژه روستاهای بخش آسارا با اقدامات پیشگیرانه در حوزه آبخیزداری و لایروبی انهار تقویت شود. 

بخوانید:  پاشنه آشیل تیم ساپینتو مشخص شد