آمار تفکیکی برنا از تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی‌

این تعداد از داوطلبین تایید صلاحیت شده  ۷۳ درصد از مجموع افراد ثبت نام شده هستند.

تایید صلاحیت افراد شاخص اصلاح طلب منطقه ای

طبق گزارش برنا، در بین تایید صلاحیت شده ها بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاه، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر فرهنگی و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا وجود دارد .

براساس گزارش برنا، در انتخابات مجلس یازدهم از میان ۱۶ هزار نفر، حدود ۵۰ درصد تایید صلاحیت شده بودند.

طبق آمار ارائه شده توسط هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان صلاحیت حدود ۱۵ هز‌ار نفر از متقاضیان داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط این شورا تایید شده است.

۶ برابر تعداد کرسی های مجلس،داوطلب زن وجود دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا،حدود بیست روز دیگر تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و قطعا فضای انتخاباتی کشور در روزهای آینده به لحاظ نهایی  شدن تایید یا رد صلاحیت کاندیداها مشخص و شفاف می شود.گروههای و جریانات سیاسی می توانند لیست های انتخاباتی خود را با توجه به ظرفیت کاندیداهای فعلی شان قطعی،نهایی و ارائه کنند.

حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبین تایید صلاحیت شده از جامعه زنان کشور هستند که این عدد به معنای این است که ۶برابر تعداد کرسی های مجلس، داوطلب زن در این دوره از انتخابات مجلس وجود دارد.

با نگاهی کوتاه و اجمالی به آمار تایید صلاحیت شده ها می توان گفت که بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی در بین تایید صلاحیت شده ها وجود دارد.

بخوانید:  مسابقات آزاد فوتوالی طبس، جام اعجاز با قهرمانی مقاومت گلساپوش یزد پایان یافت

انتهای پیام



منبع

نکته قابل توجه در این زمینه این است که در میان افراد تایید صلاحیت شده چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب منطقه‌ای و شهرستانی نیز حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

تایید صلاحیت بیش از ۴۰۰نفر دهه هفتادی

اقشار و اصناف مختلف در بین تایید‌ صلاحیت شده ها

براساس این آمار تایید صلاحیت‌های این دوره توسط شورای نگهبان هم از حیث عددی و هم از لحاظ کیفیت افراد تایید شده با سلایق گوناگون بی سابقه بوده است.