آموزش دهندگان بازیگران اصلی و افسران مبارزه با بی سوادی و کم‌ سوادی در جامعه هستند

انتهای پیام 



منبع

در ادامه، این نشست که به صورت پرسش و پاسخ  ادامه یافت، آموزش دهندگان به بیان مشکلات خود از جمله استخدام و نحوه کلاس گذاری پرداختند.

وی افزایش نرخ باسوادی رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان  از ۹۲ و ۸ دهم درصد در سال ۹۵ به ۹۶ و ۸ دهم درصد در سال ۱۴۰۲ را مرهون زحمات جهادی آموزشیاران و آموزش دهندگان دانست و گفت: آموزش دهندگان نقش اصلی و اساسی در برنامه ریشه کنی بی سوادی و کم‌سوادی  را ایفا می کنند.
باقری نژاد افزود : تعلیم و تربیت، تعالی جویانه و تدریجی است و ثمره زحمات آموزش دهندگان در دهه های گذشته، در افزایش نرخ باسوادی و ظهور چهره‌های موفق سوادآموزی متبلور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید حمزه باقری نژاد در نشست با  توجیهی آموزش دهندگان شهرستان مارگون ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های خدا پسندانه ی آموزش دهندگان ،افزود: تلاش های جهادی شما در سر تا سر استان است که ما را با توان حداکثری در راه تحقق اهداف نهضت سوادآموزی یاری می کند.

وی شناسایی و جذب افراد کم سواد و بیسواد را کاری  بسیار سخت و طاقت فرسا برشمرد و بیان داشت: هدف نهضت سوادآموزی تنها آموزش خواندن و نوشتن نیست بلکه آموزش خواندن و نوشتن یک وسیله ای برای آگاهی و ایفای نقش موثرتر فرد در جامعه است.

عبیری کارشناس مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان مارگون نیز تعداد آموزش دهندگان فعال در این شهرستان تا پایان سال ۹۸ را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت:از این تعداد تاکنون ۶۲ نفر از طریق آزمون مشمولان نهضت و ایثارگری استخدام و مابقی هم همانند گذشته در حال فعالیت هستند.

بخوانید:  دوشنبه 12 دی ماه؛ فعالیت های آموزشی مدارس ۴ شهرستان غیر حضوری شد

باقری نژاد بر تولید محتوا متناسب با نیاز های بومی و محلی هر شهرستان و منطقه تاکید کرد و افزود: از مهمترین برنامه های نهضت سوادآموزی برای حضور موثر سوادآموزان، تلفیق سواد و  مهارت با هدف ایجاد اشتغال ،درآمدزایی و رسیدن به خودکفایی جامعه هدف از طریق توسعه مراکز یادگیری محلی است، که این مهم با تلاش آموزش دهندگان که در خط مقدم سوادآموزی هستند، میسر می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون هم تعلیم و تربیت را اساس نظام فکری دین مبین اسلام دانست و گفت: تعلیم و تربیت در نظام اسلامی یک امر چند وجهی بوده و باید به تمام ابعاد آن توجه کرد.

وی افزود:برنامه ریزان و معلمان باید با تعامل،هم فکری و جهادگونه در تحقق والای دستگاه انسان ساز تعلیم و تربیت بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس اداره دوره های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشریح نحوه کلاس گذاری برای سوادآموزان توسط آموزش دهندگان ابراز امیدواری کرد روسا،معاونان آموزشی و کارشناسان سوادآموزی ادارات شهرستان ها و مناطق با روحیه جهادی و انقلابی برای دستیابی به اهداف غایی و ماموریت ذاتی سوادآموزی که همانا ریشه کنی بی سوادی است از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.