آموزش نقاشی برروی لیوان ماگ سرامیکی

لیست طرح های لیوان ماگ محدود به این جدول نشده و به اندازه هزاران هزار طرح خلاق می‌توان روی ماگ ها نقاشی کشید که در این جدول نیامده است.  

شروع نقاشی روی لیوان: ابتدا لیوان خود را با آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید. سپس با یک برس، مطمئن شوید که هیچ چرکی‌ای بر روی لیوان باقی نمانده است. هر گونه خط و خش روی لیوان کار هنری را خراب خواهد کرد. الگوهای مناسب را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید یک الگو را روی کاغذ به عنوان راهنمایی برای آغاز نقاشی بکشید. می‌توانید از الگوهای آماده استفاده کنید یا خود یک طرح آزاد روی ماگ رسم کنید. در هر دو حالت، نیاز به یک قلم نقاشی خوب با کیفیت بالا دارید. طرح خود را نقاشی کرده و از برگه به لیوان منتقل کنید. حداقل 24 ساعت اجازه دهید تا طرح بر روی لیوان خشک شود

تذکر:

4.    پخش نقاشی: پس از طراحی ، ماگ را در دمای بالا قرار دهید. دمای پایه برای این کار به صورت معمول حدود 1400 درجه سانتی‌گراد است.

طرح های فیلم‌های مشهور:

طرح های دست‌نویس: 

با توجه به این که ماگ های سرامیکی با یک درجه‌بندی از نوع خاک و ترکیبات خاص آن تهیه و ‌پخته می‌شوند، هر یک از لیوان‌ها رنگ و ویژگی خاص خود را خواهند داشت.

طرح های هندسی:

طرح های کارتونی: 

لیوان ماگ یک وسیله شخصی است. افرادی که ساعات زیادی در ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها حضور دارند،به این وسیله نیاز خواهند داشت. پس این محصول به عنوان یک کالای ضروری به حساب می‌آید. با توجه به شاغل بودن اکثر افراد و اینکه زمان زیادی را در محل کار خود می‌گذرانند، نیاز به در اختیار داشتن وسیله ی شخصی‌ای نظیر لیوان دارند. همین مسئله موجب شده تا این محصول استفاده های متعددی داشته باشد و نسبت به کالاهای دیگر توجه بیشتری جلب کند. شما می‌توانید برای خرید لیوان سرامیکی طرحی برگزینید که محبوبتان باشد. طرح های لیوان ماگ بسیار متنوع هستند. برای نمونه:

بخوانید:  انتقال آب الموت رود به استان قزوین را با جدیت پیگیری می کنیم

محو کردن نقاشی بر روی سرامیک بسیار دشوار است؛ لذا پیش از شروع کار، بهتر است بر روی یک برگه یا ورق مقوایی به طور کامل برنامه‌ریزی و طراحی را پردازش کرده باشید.

2.    طراحی نقاشی: طرح مورد نظر را روی ماگ رسم کنید. از الگوهای آماده استفاده کنید یا خود یک طرح آزاد روی ماگ رسم کنید. 

طرح های پرنده‌ها و حیوانات: 

نقاشی روی لیوان سفالی با لیوان سرامیکی، در نحوه انجام و ابزار نقاشی استفاده شده، تفاوتی ندارند. با این حال، ممکن است استفاده از لیوان سفالی در موارد خاص، اختلافاتی را در نحوه طراحی ایجاد کند. لیوان‌های سفالی به دلیل بافت خاص و سازگاری با اکثر سبک‌های دکوراسیونی، برای کاربردهای گوناگونی  از جمله: جاقلمی، گلدان‌ و دیگر لوازم تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، با توجه به ویژگی‌های فیزیکی لیوان سفالی، معمولاً برای نقاشی روی آن در هنگام استفاده از ابزار نقاشی مخصوص، نیاز به دقت و توجه ویژه دارید. در این صورت، می‌توانید طرح دلخواه خود را با کیفیت بالا بر روی لیوان سفالی پیاده‌سازی کنید.

طرح های لیوان ماگ

نقاشی روی ماگ با ویترای نیاز به تمرین، دقت و بازبینی دارد. برای نقاشی روی ماگ با ویترای، نیاز به موارد زیر است.

انتخاب ابزار نقاشی: نوع قلم مرغوب برای نقاشی ، قلم نقاشی سرامیکی است. برای شروع توصیه می‌شود از قلم‌های سرامیکی معمولی استفاده کنید. سپس می‌توانید با توجه به میزان تجربه خود، با سایر ابزارهای نقاشی بر روی لیوان آشنا شوید.

3.    استفاده از لوازم نقاشی: برای نقاشی با ویترای، از لوازم خاصی استفاده کنید که بتوانید بعد از طراحی ، آن را در دمای بالا پخش و به‌صورت دائمی روی ماگ حفظ کنید. پس از مواد نقاشی با فرمول ویترای استفاده کنید.

بخوانید:  از بچه ها خواستم 30 دقیقه با جان و دل بازی کنند

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



منبع

برای نقاشی روی ماگ با ویترای به چه صورت عمل می کنند

 انواع الگوهای هندسی مانند شکلهای خط دار، دایره، مثلث و مربع به صورت طراحی روی لیوان ماگ قابل اجرا است.

طراحی طوطی، ماهی، سگ، گربه و دیگر حیوانات مورد علاقه روی لیوان ماگ نیز جذاب است.

انتخاب لیوان مرغوب: برای آماده سازی لیوان نقاشی ، لازم است تا در هنگام خرید، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • حجم و سایز لیوان استاندارد بوده و متناسب با خواسته‌های شما باشد.
  • سطح آن سفید و بدون خط و خش باشد تا نقاشی بهتری بر روی آن انجام شود.
  • از یک لیوان مرغوب سرامیکی استفاده کنید.

برای خرید لیوان سرامیکی، می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم خانگی، فروشگاه‌ ترمه گرافیک و مربوط به تجهیزات آشپزخانه، یا مراکز فروش لوازم هدیه و دکوراسیون مراجعه و یا از طریق فروشگاه‌های آنلاین اقدام نمایید. در هر کدام از این اماکن، انواع مختلف لیوان‌های سرامیکی با طرح‌ها و ابعاد مختلف موجود می باشد. همچنین می‌توانید برای خرید لیوان سرامیکی، به کارگاه‌های صنایع دستی و سفال که طرح‌های منحصر به فرد و زیبایی عرضه می‌کنند سر بزنید. در هر صورت، پیش از خرید لیوان سرامیکی، به  کیفیت و شکل لیوان توجه کنید تا مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

درنهایت:

البته اگر قصد دارید یک محصول فانتزی تهیه کنید ، فروشگاه  اینترنتی ترمه گرافیک یکی از مراکز ارائه دهنده انواع ماگ های جذاب موجود در بازار است که محصولات آن به غیر از تنوع و زیبایی، دارای مقاومت بالا و کیفیت عالی می‌باشد. با ما لذت لحظات زیبای زندگی خود را ثبت کنید.

آموزش نقاشی روی لیوان سفالی 

ماگ در بین نسل جوان مخصوصا خانم‌ها جذابیت بالایی دارد. شما می‌توانید یک لیوان ماگ جادویی را به عنوان یک کادوی بیاد ماندنی، به کسی که دوستش دارید هدیه دهید. حتی می توانید طرح یا تصویر دلخواه‌‌تان را نیز بر روی آن نقاشی کرده و به جذابیت آن اضافه کنید. درصورت تمایل، شما می‌توانید هر نوع طرحی اعم از شخصیت‌های کارتونی، پرنده‌ها  و حیوانات، طرحی از صورت، طرح‌های هندسی، دست‌نوشته‌ها و غیره را  بر روی لیوان نقاشی کنید. اگر از قبل خط مشی و یا الگوی طرح‌ها را بدانید ، کارتان راحت‌تر است. اگر علاقه‌مند به خرید لیوان سرامیکی و یا نقاشی روی لیوان ماگ و یا حتی  در آمدزایی از این طریق می‌باشید، با ترمه گرافیک همراه شوید.

آموزش قدم به قدم نقاشی بر روی ماگ

خرید لیوان سرامیکی

لوازم مورد نیاز:

  • لیوان ماگ سرامیکی
  • قلم‌های نقاشی سرامیکی
  • الگوهای مناسب برای طراحی
  • پاک کن
  • برس

1.    انتخاب ماگ: ابتدا باید یک ماگ برای نقاشی انتخاب کنید. بهتر است از لیوان ماگ سرامیکی با سطح صاف استفاده کنید تا نقاشی به‌راحتی بر روی آن قابل اجرا باشد.

 طراحی صورت بازیگران مشهور فیلم‌هایی مانند «جیمز باند»، «هری پاتر» و غیره می‌تواند برای کسانی که به فیلم اهمیت می‌دهند، جالب باشد.

اگر توانایی نقاشی یا خطاطی روی لیوان را دارید، می‌توانید طرح‌هایی نظیر شعرها، جملات انگیزشی و نام شخص مورد علاقه‌تان را روی لیوان ماگ طراحی کنید.

طراحی صورت شخصیت های مورد علاقه از کارتون‌های مختلف، مانند سیمپسون‌ها، تام و جری و غیره، یکی از محبوب ترین گزینه برای طرح های لیوان ماگ هستند.