آنچه امروز در خانه ملت گذشت/ از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا قول قالیباف برای بررسی لایحه ارتقا امنیت زنان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز با درخواست دولت مبنی بر بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت دو فوریت مخالفت کردند.

علیرضا عباسی:آجرهای روی هم گذاشته نشده در دولت خسته اعتدال مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد نمود

بر اساس ماده ۲۴ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مأموریت مستخدمان وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، سازمان های وابسته به دولت و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و نهادهای انقلاب اسلامی دارای سابقه آموزشی، به مدارس غیردولتی بنا به تقاضای این مدارس و موافقت دستگاه ذی ربط با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان مدیر و معاون امکان پذیر است. حقوق و مزایای مستمر این افراد حسب توافق دستگاه اجرائی ذی ربط با مدرسه غیردولتی توسط این مدارس یا دستگاه مذکور قابل پرداخت است. سابقه خدمت در مدارس غیردولتی از لحاظ گروه، رتبه، پایه، درجه یا هر عنوان مشابه دیگر و بازنشستگی و وظیفه طبق مقررات جزء سوابق دولتی آنان منظور می شود.

آنچه امروز در خانه ملت گذشت/از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا موافقت با بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت یک فوریت

معین‌الدین سعیدی،نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن چندین نفر از کارکنان نیروی انتظامی گفت: جنایت هولناک ایادی استکبار در به شهادت رساندن بهترین جوانان این سرزمین در راسک سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرده و به کشور پاکستان اخطار می‌دهم که بیش از این خاک این کشور را در اختیار تروریست‌ها قرار ندهد.

علیزاده: جانبازان مجبورند داروهایشان را با قیمت بالا و از بازار آزاد تهیه کنند

وی اظهار کرد: ادامه این جنایت‌ها نابودی و رذالت این رژیم را بیش از پیش رقم خواهد زد. شکی نیست که این جنایات دامن ارژیم را خواهد گرفت و نابودی آنها را رقم خواهد زد.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

آصفری: رئیس سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد

دردستور کار امروز مجلس رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی،بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان،گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار،بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدرو بررسی تقاضای یک فوریت درباره لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها قرار داشت.

تبصره- سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نباید در هیچ حالتی از ۴۰ درصد شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) بیشتر باشد. دریافت شهری بالاتر از این مبلغ مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۳۵ این قانون می‌باشد. شورای راهبردی برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مکلف است ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون مصادیق فوق برنامه را تعیین و ابلاغ نمایند.

بخوانید:  باید جلوی هنرمندانی که دعوت به اخلال‌گری می‌کنند را با قوانین گرفت

شهریارحیدری: ملت ایران اسلامی با حضور فعال در انتخابات به یاوه گویان و دشمنان پاسخ دهند

سیدکاظم دلخوش،نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: محاسبه حقوق، مزایا و سختی کار پرستاران با نواقص زیادی انجام شده است. نه تنها مطالبات باقی مانده این افراد از سال قبل به طور کامل پرداخت نشده بلکه با محاسبات غیر کارشناسی و غیر اصولی نارضایتی زیادی در بین پرستاران ایجاد و حق بسیاری ضایع شده است.

حاجی دلیگانی: حرکت گروه‌های مقاومت باعث بیداری اسلامی و جهانی شد

محمدحسن آصفری،نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا یک موضوع اساسی است. سه سال است که در مجلس و از این تریبون تذکرات متعددی به دستگاه‌های مختلف برای اجرای وظایف قانونی خود در راستای مقابله با معضل آلودگی هوا داده می‌شود اما راه به جایی نمی‌برد.

ث- جریمه نقدی موسس تا ۱۰۰ درصد شهریه (ابلاغی) کل دانش آموزان مدرسه در همان سال و دانش آموختگان مرکز در همان نیمسال یا دوره آموزشی

محمدرضا احمدی،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم می‌کنیم. رژیم وحشی و حیوان صفت صهیونیستی به زودی نابود خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را رفع و تصویب کردند.

آنچه امروز در خانه ملت گذشت/از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا موافقت با بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت یک فوریت

وی ادامه داد: اتحاد و بصیرت مردم در ۹ دی ماه نشان داد که مردم چگونه با بصیرت و آگاهی عمیق اجازه برهم زدن آرامش کشور را به دشمنان ندادند و مشارکت مردم همواره گره‌گشا بوده است.

غلامحسین رضوانی: نهم دی نماد عظمت بصیرت مردم نسبت به خواص خودبرتربین است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تصویب قانون دقیق برای مقابله با سوء رفتار علیه بانوان مطالبه‌ای است که رهبر انقلاب قریب به سه دهه گذشته بر روی آن تاکید داشتند. با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف بانوان بر لزوم تصویب قوانین سخت برای حفظ امنیت و آرامش زنان در محیط خانواده و جامعه و پیشبرد قانونی که اکنون در دست بررسی مجلس است مجلس شورای اسلامی خود را مکلف می‌داند تا با سرعت فرآیند تصویب جزییات این لایحه را به اتمام برساند.

بخوانید:  امینی و حسینی در اردوی آماده سازی تیم ملی اسلحه فلوره

نمایندگان در ادامه جلسه امروز موادی از طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا،جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ دی) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

تبصره ۴- در صورت قطعیت مجازات بند (ث)، جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود. معادل صدردصد وجوه مزبور در اختیار صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قرار می گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی مناطق محروم هزینه شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی،نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز در تذکری گفت: حرکت گروه‌های مقاومت و استقامت مردم غزه باعث بیداری اسلامی و بیداری جهانی شد.  فضای مجازی مردم جهان را آگاه کرد علی رغم اینکه فضای مجازی که دست دشمنان ارزش‌های انسانی است.

موافقت مجلس با بررسی یک فوریتی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر

طبق ماده۱۶ این طرح، یک بند به عنوان بند (ث) به ماده ۳۵ قانون به شرح زیر الحاق و عنوان بندهای (ج)،(چ)و(ح) به (ج)،(چ)،(ح)و (خ) اصلاح می شود و یک تبصره به عنوان تبصره ۴ به این ماده الحاق می شود:

علی زنجانی:اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی اختصاص یابد

ناطقین جلسه امروز مجلس:

طبق ماده ۹ این طرح،در ماده ۱۵ بعد از عبارت «شرایط منطقه‌ای» عبارت «و رتبه بندی سالانه معلمان» اضافه می‌شود  و در منتهای ماده عبارت «اعلام عمومی و اجرا می‌شود» جایگزین عبارت «قابل اجرا است» می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به ماده ۱۵ قانون الحاق می‌شود:

قالیباف: تصویب لایحه امنیت زنان گام بلندی در راستای تامین کرامت زنان و مادران ایرانی

نمایندگان در ماده الحاقی به این طرح مصوب کردند، وزارت آموزش و پرورش مکلف است به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه و یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مشروط به موافقت هیئت امنای مسجد رسیدگی نموده و ضمن رعایت ضوابط فنی برای ساختمان مسجد و یا ساختمان منظور شده از سوی متقاضی، مجوز ایجاد مدرسه مسجد محور و یا مرکز آموزش و پرورشی مسجد محور را به متقاضی مربوطه بدهد.

سعیدی: پاکستان خاک این کشور را در اختیار تروریست‌ها قرار ندهد

حاجی‌دلیگانی: قرارداد همکاری با اوراسیا باعث برداشته شدن تعرفه برخی از کالاها می‌شود

وی اظهار کرد: اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص عملکرد رئیس سازمان محیط زیست در مجلس شورای اسلامی کلید خورده و باید سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

بخوانید:  سخنگوی دولت:رسالت خبرنگاران در جهاد تبیین سنگین است

وی تصریح کرد: رئیس سازمان محیط زیست در قانون هوای پاک مسئول اجرای مسئول قانون است، اکنون ایشان باید به مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد که در کجای کار ایستاده است.

علی اکبر علیزاده،نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس،گفت:  متاسفانه قیمت داروهای جانبازان بالای ۵۰ درصد با عناوینی همچون تقویتی و عدم تعلق بیمه باز هم بالا رفته است و آن‌ها مجبورند با قیمت بالا از بازار آزاد آن ها را تهیه کنند بنابراین درخواست دارم مشکل این عزیزان هرچه سریع تر بررسی و حل شود.

آنچه امروز در خانه ملت گذشت/از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا موافقت با بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت یک فوریت

براساس رای نمایندگان و الحاق یک تبصره به بند الف ماده (۲۱) قانون،در مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آن ها زن باشند، استفاده از مدیر زن بلامانع است.

وی تاکید کرد: تامین امنیت زنان در برابر هرگونه رفتار نادرست و آسیب‌زا و هرگونه بی‌حرمتی در محیط خانه، کار و جامعه هدف اصلی این لایحه است و تصویب آن گام بلندی در راستای تامین کرامت زنان و مادران ایرانی و افزایش رضایت و آرامش آنها خواهد بود.

انتهای پیام

ضوابط اجرایی این ماده به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می رسد.

احمدی: رژیم وحشی و حیوان صفت صهیونیستی به زودی نابود خواهد شد

در ماده ۳۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مجازات‌هایی برای مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در صورت تخلف از تکالیف مندرج در این قانون، موارد مندرج در ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲/۹/۷ متناظر با مدارس غیردولتی و سایر مقررات ابلاغ شده از طرف وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

آنچه امروز در خانه ملت گذشت/از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا موافقت با بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به صورت یک فوریت

وکلای ملت در ماده ۱۳ این طرح مصوب کردند، در ماده (٢٤) قانون، عبارت «صرفاً به عنوان مدیر مدرسه تا سقف سه سال متوالی یا متناوب و قابل تمدید صرفا تا یک سال برای هر فرد»، جایگزین عبارت «به عنوان مدیر و معاون» می‌شود.

لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی اصلاح شد

دلخوش: وزارت بهداشت نسبت به حقوق پرستاران بررسی ویژه‌ای انجام دهد

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی در مجلس موافقت کردند.

 



منبع

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز حماسه باشکوه ۹ دی گفت: در این روز بار دیگر شاهد بودیم که حضور مردم در صحنه بر طراحی‌های دشمن غلبه کرده و اتحاد و همدلی مردم، کشور را از مشکلات و سختی‌ها و فتنه‌ها نجات می‌دهد.